اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود آب؛ مانع جدی توسعه استان سمنان/ نرخ بیکاری سمنان ۸.۵ درصد است

استاندار سابق سمنان با بیان اینکه کمبود آب در این استان با وجود تمامی ظرفیت‌ها، از موانع جدی توسعه است، گفت: نرخ بیکاری استان سمنان ۸.۵ درصد است.

کمبود آب؛ مانع جدی توسعه استان سمنان/ نرخ بیکاری سمنان ۸.۵ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان و آیین تکریم و معارفه استاندار سمنان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات مطهری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: سمنان، استانی پهناور است که بخش عمده آن به دلیل گسترش بیابان و نمک‌زار به پهنه کویری تبدیل شده است؛ این استان اقلیم‌های ویژه‌ای همچون کوهستانی، معتدل و کویری دارد.

استاندار سابق سمنان با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان برنامه و وزارت اقتصادی، تولید ناخالص داخلی استان روند رو به رشدی را طی کرده است، افزود: بخش خدمات ما ۴۷ درصد، صنعت ۳۹ درصد و ۱۲ درصد بقیه متعلق به بخش کشاورزی است.

آشناگر بیان کرد: طی این سه سال، دستگاه‌های اجرایی فعالیت بسیار مطلوبی داشتند و هر دولتی در این کشور اگر توفیقی داشته باشد، توفیق نظام جمهوری اسلامی است و باید برای آحاد مردم بازگو شود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان سمنان همواره کمتر از نرخ تورم کشور بوده است، عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در حال حاضر و تا بهار ۱۴۰۰، ۸.۵ درصد است و همواره از میزان نرخ بیکاری کشور پایین‌تر بود.

استاندار سابق سمنان تصریح کرد: دو هزار واحد صنعتی در این استان استقرار دارند و ۶۰۳ واحد معدنی فعال و نیمه فعال ۴۲ مواد معدنی را در استان تولید می‌کنند.

آشناگر با بیان اینکه نرخ باسوادی استان سمنان، ۹۹ درصد است که بسیار خوب بوده و ازلحاظ شاخص‌های دانش‌آموزی نیز رتبه نخست کشور را داریم، افزود: کمبود آب در استان با وجود تمامی ظرفیت‌های موجود، از موانع جدی توسعه محسوب می‌شود و استفاده از آب‌های بین‌حوزه‌ای از راهکارهای برون‌رفت استان از مشکل کم‌آبی است.

وی تصریح کرد: در زمینه انتقال آب دریای خزر مجوز زیست‌محیطی، تخصیص و پدافند غیرعامل گرفته و ردیف بودجه آن تعیین شد، فراخوان توسط شرکت پروژه انجام شد و نامه مکتوب در خصوص پروژه برای پیگیری ویژه به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری موردنیاز، آخرین اقدام در این حوزه بود و امیدواریم استاندار جدید و نمایندگان این مهم را به‌صورت جدی دنبال کنند.

استاندار سابق سمنان گفت: از همه مردم سمنان، از نمایندگان فعلی و سابق و از مدیران دستگاه‌های به‌واسطه تمامی همراهی‌ها در جهت تحقق اهداف برنامه‌های ما، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم و از قصوری که متوجه من باشد، عذرخواهی می‌کنم.

آشناگر تأکید کرد: خواهش دارم که نمایندگان و تمامی کسانی که نقشی در مدیریت دارند، دست استاندار را باز بگذارند تا در چیدمان نیرو و پیگیری امور بتواند راحت کار کند و بنده نیز به‌عنوان یک خادم و مشاور در خدمت استاندار جدید سمنان خواهم بود.

وی اضافه کرد: ۷۲۹‌ میلیارد تومان اعتبار مصوب تملک دارایی سال ۱۴۰۰ استان سمنان است که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته است؛ اما توانستیم طی سه سال، از محل بودجه سفر، بالغ‌بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تأمین کنیم که بالغ‌بر ۱۰ برابر میزان بودجه یک سال استان است.

استاندار سابق سمنان با بیان اینکه بالغ‌بر ۸۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سه ساله گذشته تأمین شده است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید سمنان، سابقه درخشانی در مدیریت داشته و شناخت خوبی از استان دارد و در آینده نیز موفق خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول