اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

محسنی اژه‌ای: تا می‌توانید دستور بازداشت موقت صادر نکنید/ قضات حتماً به بازدید زندان‌ها بروند

رئیس قوهٔ قضائیه گفت: قرارهایی که می‌خواهید صادر کنید آن‌جایی که ضرورت ندارد قرار بازداشت موقت نزنید، آن‌جایی هم که ضرورت ندارد قراری صادر نکنید که منجر به بازداشت فرد نشود، اگر قراری صادر کردید کاری کنید که تأمین کند و منجر به بازداشت فرد نشود و اگر شد کاری کنید که بتواند زودتر حل کند و در بازداشت نماند.

محسنی اژه‌ای: تا می‌توانید دستور بازداشت موقت صادر نکنید/ قضات حتماً به بازدید زندان‌ها بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوهٔ قضائیه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اکنون امیدی در دل مردم شکل گرفته و امیدشان به این است که همه ان‌شاءالله در خط رهبری هستند، دلسوز و خیرخواه مردم هستند و می‌خواهند دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند، اگر ما این امید مردم را محقق نکنیم، عقب‌گرد نمی‌کنیم بلکه دچار خسران شدید خواهیم شد. 

وی افزود: تاکنون تمام مشکلات ما با کمک و پشتیبانی مردم حل شده است؛ جنگ با کمک مردم حل شد، این تحریم حداکثری که دشمن گفت تاجایی آن را زیاد می‌کند که ملت را فلج کند، نه تنها مردم فلج نشدند بلکه ایستادگی کردند و پیروز شدند. 

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر مردم پای کار باشند جنگ، تحریم و مشکلات را با اعتماد مردم پشت سر می‌گذاریم، اما اگر خدای ناکرده این اعتماد از بین برود نمی‌توانیم مشکلات را از پیش‌رو برداریم. 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: اگر صداقت، تعاون، همیاری و همدلی نباشد ما خیری نبردیم و دچار خسران می‌شویم، ما امروز به کسب اعتماد هرچه بیشتر مردم نیاز داریم و باید این اعتماد و امید را تعالی ببخشیم تا برای حل مشکلات پیروز شویم. 

وی اظهار کرد: آن‌چه در انجام مأموریت عامل اصلی است، ابزار و مکان نیست، بلکه انسان است، اگر ما همه ابزارها را داشته باشیم اما عامل انسانی را نداشته باشیم که بخواهد احقاق حق کرده و عدالت را برقرار کند، هدف اصلی محقق نمی‌شود، عامل اصلی در کنار امکاناتی که حتی اندک باشد، می‌تواند در جهت احقاق حق حرکت کند.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: ما وظیفه داریم در جهت رفاه، آسایش و تعالی این عامل اصلی که عامل انسانی است، برای سلامت جسم و روح و خانواده‌اش تلاش کنیم، و باید بدانیم اگر از این حمایت کم کنیم، انگیزه و توان عامل انسانی ما کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: من شهادت می‌دهم واقعا نیروهای شما هر چه در توان دارند تلاش می‌کنند، همانطور که شما در کار روزانه‌تان می‌بینید، بیش از ظرفیت روزانه‌تان کار جلوی شما است و دارید با تمام توان تلاش می‌کنید.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اکنون لوایح و طرح‌هایی در مجلس مطرح هستند که احساس کردیم ممکن است با آن‌ها موافقت نشود و یا مشکلاتی پیدا کند، اما دوستان ما در مجلس، دولت و دیگر دستگاه‌ها که می‌توانستند به ما کمک کنند را خواستیم و صحبت کردیم تا این طرح‌ها پیرامون حل مشکلات منابع انسانی ما پیش برود.

وی ادامه داد: امروز مشکلاتی پیرامون منابع انسانی در سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و برخی بخش‌ها داریم که مشکلات مهمی هستند و باید این مشکلات را مرتفع کنیم. 

این مسؤول اضافه کرد: یک مسئله در مورد قرارهایی هست که صادر می‌شود و برخی جاها گفته‌ام، قرارهایی که می‌خواهید صادر کنید آن‌جایی که ضرورت ندارد قرار بازداشت موقت نزنید، آن‌جایی هم که ضرورت ندارد قراری صادر نکنید که منجر به بازداشت نشود، اگر قراری صادر کردید کاری کنید که تأمین کند و منجر به بازداشت فرد نشود و اگر شد کاری کنید که بتواند زودتر حل کند و در بازداشت نماند.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که زندانی‌ هستند را زودتر رسیدگی کنید، مثلا قرار بازداشتی دارد و در زندان است زودتر و با اولویت تعیین تکلیف کنید.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که بیرون بودن فرد تالی فاسد و مفسده ندارد، از مجازات جایگزین حبس استفاده کنید، اما اگر ضرورت دارد و بیرون بودن فرد مفسده دارد باید حبس صادر شود، اگر تبعات ندارد، تالی فاسد ندارد و مفسده ندارد از مجازات جایگزین استفاده کنید. 

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: به زندان‌ها سر بزنید، به قاضی ناظر زندان اکتفا نکنید، بروید سر بزنید به زندان، دسته‌جمعی یا فردی بروید، ببینید آن‌جا چه می‌گذرد، ببینید ممکن است فردی باشد که ممکن باشد مشکلش حل شود و بشود داخل زندان نباشد، مسؤولیت شرعی و قانونی ما این است که حقی از کسی ضایع نشود، ظلمی صورت نگیرد. 

وی عنوان کرد: باید از آه کسی که حرفش شنیده نمی‌شود و آهش فقط به خدا می‌رسد ترسید، به داد این‌ها برسید. 

این مسؤول در پایان بیان کرد: بیایید یک طرح نو در کنار شورای حل اختلاف استفاده کنید، از صنوف، ظرفیت خانواده‌ها و افراد دارای نفوذ کلام و مؤثر استفاده کنید، در همه اقشار و مکان‌ها این افراد را داریم، باید چتر استفاده از مردم را هم در زمینه پیشگیری و هم در مرحله تشکیل پرونده که می‌تواند به صلح و سازش بیانجامد، استفاده کنید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول