اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

احتمال جان‌باختن افراد واکسینه شده «11برابر» کمتر از دیگران است/اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون به درِ خانه افراد «ناتوان»

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از راه اندازی سامانه‌ای جدید و اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون به درب منازل افراد ناتوان در تهران خبر داد.

احتمال جان‌باختن افراد واکسینه شده «11برابر» کمتر از دیگران است/اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون به درِ خانه افراد «ناتوان»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  از راه اندازی سامانه اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون در تهران خبر داد.

وی با توجه به شرایط مطلوب واکسیناسیون و کاهش امار بیماری کرونا در تهران تاکید کرد: از نظر علمی بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون همین الان است که در شرایط  افول بیماری قرار داریم.

زالی با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی و سایر مراکز تجمیعی به همه شهروندان تهرانی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکردند توصیه کرد: در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گفته وی بر اساس مطالعات افرادی که واکسن می‌زنند ۵ برابر کمتر در خطر ابتلا به کرونا، ۲۹ برابر کمتر احتمال بستری در بیمارستان به عنوان بیمار بدحال  و ۱۱ برابر کمتر احتمال مرگ و میر دارند. این در حالی است که ۹۰درصد بیمارانی که به دلیل شدت بیماری کرونا بستری می‌شوند واکسن نزدند.

 زالی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار نفر از شهروندان تهرانی تا صبح امروز خبر داد و که دو میلیون و ۹۰۰هزار نفر آنان هر دز دوز را دریافت کردند.

به گفته وی با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون زمینه دسترسی اسان  همشهریان به واکسن فراهم شده اما تعدادی از همشهریان متاسفانه هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکردند و توصیه کرد این شهروندان تهرانی به نزدیکترین پایگاه واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

به گفته زالی از جمعیت ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار نفری استان تهران تقریبا حدود ۷۰درصد آنان دز اول واکسن را دریافت کردند که امید است در روزهای آتی این روند افزایش یابد.  

وی افزود: روزانه حدود ۷۰ درصد مراجعان به مراکز ما دز اول را دریافت می‌کنند و ۳۰درصد نیز دز دوم را دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از راه اندازی واحدهای سیار واکسیناسیون برای افراد ناتوان در تهران خبر داد و گفت: افراد ناتوانی که قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیستند می‌توانند به سامانه vaccine.sbmu.ac.irمراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند. این واحدهای سیار  براساس زمان بندی به درب منزل این افراد برای واکسیناسیون اعزام خواهند شد.

زالی افزود: افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی،  نداشتن همراه و … نمی‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند پس از  ثبت اطلاعات در سامانه مذکور پیامکی را دریافت خواهند کرد و پس از طی مراحل در زمان بندی مقرر  واحدهای سیار برای تزریق واکسن به نشانی این افراد اعزام خواهند شد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول