اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سه شرکت تأمین‌کننده انرژی دیگر هم در انگلیس ورشکسته شدند

بحران افزایش قیمت گاز در انگلیس باعث شده تا سه شرکت دیگر در این کشور هم ورشکسته شوند.

سه شرکت تأمین‌کننده انرژی دیگر هم در انگلیس ورشکسته شدند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌ الملل خبرگزاری فارس، به نقل از گاردین، روز چهارشنبه سه شرکت تأمین‌کننده گاز و انرژی در انگلیس اعلام ورشکستگی کردند.

قیمت گاز در این کشور نسبت به ابتدای سال جاری بیش از 4 برابر شده اما هنوز شرکت‌های توزیع‌کننده گاز اجازه افزایش قیمت پیدا نکرده‌اند و همین امر باعث شده تا کنون شاهد ورشکست شدن 10 شرکت در این کشور باشیم.

در ابتدای سال جاری حدود 70 شرکت توزیع گاز و نیرو در انگلیس فعال بودند که گفته می‌شود به خاطر سیاست تعیین قیمت 6 ماه یکبار گاز در این کشور ممکن است تا پایان سال حتی 12 شرکت هم سرپا نمانند.

کار به جایی رسیده که دو میلیون مشترک گاز مجبور شدند تا شرکت تأمین‌کننده گاز و نیروی خود را تغییر دهند و گفته می‌شود با ادامه این روند صدها هزار نفر دیگر نیز باید تأمین‌کنندگان خود را جابه‌جا کنند که این مسأله 30 پوند ماهانه خرج روی دست خانوارهای انگلیسی خواهد گذاشت. 

اف‌جم که نهاد دولتی نظارت بر بازار برق و گاز در انگلیس به شمار می‌رود اعلام کرده که روز چهارشنبه سه شرکت ایگلو، سیمبیو و انستروگا ورشکست شده‌اند. 

گفته می‌شود اتفاقاتی در حوزه گاز در انگلیس افتاده باعث خواهد شد هزینه متوسط قبض گاز برای خانوارها در انگلیس به 1277 پوند در سال افزایش یابد.

نتایج نظرسنجی از مردم نشان می‌دهد کسانی که شرکت تأمین گاز خود را تغییر داده‌اند قبض ماهانه گازشان 30 پوند بیشتر شده است. 

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول