اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز؛ فوتی‌های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری رویترز بر اساس آمار خود گزارش داده با ادامه تاخت و تاز نوع کرونای دلتا، روز جمعه آمار مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری در جهان از مرز 5 میلیون نفر عبور کرد.

رویترز؛ فوتی‌های جهانی کرونا از مرز 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس آمار رویترز، روز جمعه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در سراسر جهان از مرز پنج میلیون نفر گذشت، در حالی که افراد واکسینه نشده به ویژه در معرض گونه دلتای کرونا قرار دارند.

طبق گزارش رویترز، بیش از نیمی از مرگ و میرهای جهانی گزارش شده در متوسط هفت روزه در ایالات متحده، روسیه، برزیل، مکزیک و هند بوده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل این خبرگزاری، در حالی که بیش از یک سال طول کشید تا تعداد قربانیان کووید-۱۹ به ۲.۵ میلیون نفر در جهان برسد، ۲.۵ میلیون مورد بعدی در کمتر از هشت ماه ثبت شده است.

به طور متوسط ​​روزانه ۸۰۰۰ مورد مرگ در سراسر جهان طی هفته گذشته گزارش شده  که معادل حدود پنج مرگ در هر دقیقه است. با این حال، نرخ مرگ و میر جهانی در هفته‌های اخیر در حال کاهش بوده است. 

به نوشته رویترز، در روزهای اخیر تمرکز بیشتری بر رساندن واکسن به کشورهای فقیرتر قرار گرفته، جایی که بسیاری از مردم هنوز اولین دوز را دریافت نکرده‌اند؛ این در حالی است که در کشورهای مرفه تزریق دُز تقویتی آغاز شده است. 

بر اساس گزارش Our World in Data، بیش از نیمی از جهان هنوز حداقل یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت این هفته اعلام کرد که برنامه توزیع کوواکس آن، برای اولین بار، دزها را فقط در کشورهایی با کمترین سطح پوشش توزیع می‌کند. 

این برنامه که به صورت مشترک با سازمان جهانی بهداشت رهبری می‌شود، از ماه ژانویه به شکل گسترده دزهای مصرفی را به طور نسبی بین بیش از ۱۴۰ کشور ذی‌نفع با توجه به اندازه جمعیت آن‌ها اختصاص داده است.

موارد ابتلا و بستری در ایالات متحده روند نزولی داشته، اما مقام‌‌های بهداشتی در حال آماده شدن برای خیز احتمالی هستند زیرا در هوای سردتر فعالیت‌های بیشتری باید در فضای بسته انجام شود. بر اساس آماری که رویترز روز جمعه منتشر کرد تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۷۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

آمار رویترز حاکی از آن است که طی هفته گذشته میانگین قربانیان کرونا در آمریکا روزانه دو هزار نفر بوده که تقریبا ۶۰ درصد حداکثر میزان قربانیان کرونا در ماه ژانویه و پیش از آغاز واکسیناسیون بوده است.

آمریکا در حال حاضر در آمارهای مرگ و میر و تعداد مبتلایان به کرونا در صدر کشورهای جهان قرار دارد. نوزده درصد از مبتلایان به کرونا و ۱۴ درصد از قربانیان کرونا در جهان آمریکایی هستند. 

روسیه روز جمعه ۸۸۷ مورد مرگ ناشی از کروناویروس را گزارش کرد که بالاترین آمار مرگ و میر روزانه از زمان شروع همه‌گیری در این کشور و چهارمین روز متوالی است که این رکورد را ثبت کرده است. تنها ۳۳ درصد از افراد واجد شرایط در روسیه اولین دز واکسن را دریافت کرده‌اند. 

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، به عنوان یک منطقه، آمریکای جنوبی دارای بالاترین آمار مرگ و میر در جهان است که ۲۱ درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده را شامل می‌شود و پس از آن آمریکای شمالی و اروپای شرقی بیش از ۱۴ درصد از کل مرگ و میرها را تشکیل می‌دهند. 

هند یکی از اولین کشورهایی که ویروس دلتا آن را درنوردید، با شروع کارزار واکسیناسیون از ۴۰۰۰ مورد مرگ روزانه به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است. حدود ۴۷ درصد از واجدین شرایط در هند اولین دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

نوع دلتا اکنون گونه غالب در سراسر جهان است و در ۱۸۷ کشور از ۱۹۴ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول