اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری درحوزه لیزر/ایده‌ها برای ورود به بازار مسیر کوتاه‌تری طی می‌کنند

توانمندی‌های حوزه لیزر شناسایی می‌شود تا ایده‌های نوآورانه برای ورود به بازار مسیر کوتاه‌تری را طی کنند.

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری درحوزه لیزر/ایده‌ها برای ورود به بازار مسیر کوتاه‌تری طی می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار در تلاش است تا میان‌بری برای گسترش بازار و تجاری‌سازی ایده‌های کاربردی ایجاد کند. برای این کار نیز از ظرفیت بازیگران دولتی و خصوصی استفاده می کند.

بهبود فضای کسب‌وکار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان خبره ماموریتی است که این ستاد را به تشکل کارگروه‌های تخصصی در این حوزه سوق داده است. تخصص‌هایی که بتوانند با رفع موانع موجود، هم سرمایه‌گذاری در این حوزه را ارتقا دهند و هم تجاری‌سازی ایده‌ها را سرعت بخشند.

«کارگروه رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری» و «کارگروه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه» با همین هدف ذیل واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار ستاد ایجاد شدند تا فناوری‌های حوزه  فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت را که ظرفیت دانشی بالایی در کشور دارند را توسعه دهند.

 

کارگروه رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری

این کارگروه به تدوین گزارش‌هایی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها و کسب مقدمات ایجاد شفافیت در شرکت‌ها برای جذب سرمایه و راهکارهای رفع موانع آن می‌پردازد.

 

کارگروه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه

این کارگروه در زمینه آموزش الزامات قانونی به شرکت‌های نوپا، آشناسازی شرکت‌ها با حمایت‌های معاونت علمی، ستاد و نهادهای مرتبط و به طور کلی اجرای قانون حمایت از تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات فعالیت می‌کند.

همچنبن، این کارگروه چگونگی حمایت از تیم‌های فناورانه و توسعه کارگاه‌های ساخت محصولات و قطعات پیشرفته در حوزه لیزر، فوتونیک و مواد پیشرفته را مورد بررسی و تبیین قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول