اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

لیست کاملی از بهترین پارک های مشهد

پارک های مشهد را می‌شناسید؟ هر زمانی که اسمی از مشهد به میان بیاید، بیشتر از هر چیزی آن را به‌عنوان مهم‌ترین مرکز مذهبی ایران می‌شناسند اما تفریحگاه‌های مناسب و مختلفی هم در این شهر بزرگ وجود دارد که می‌تواند سهمی از برنامه‌ریزی و اوقات سفر داشته باشد.

لیست کاملی از بهترین پارک های مشهد

در چندسال اخیر مسئولین شهری مشهد توجه زیادی به مکان‌های تفریحی و رفاهی مردم ساکن و مسافران این شهر داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا فضای سبز بهتری را برای حضور افراد آماده کنند. ما در این مطلب از فلایتیو قرار است همراه شما درباره مهم‌ترین پارک‌ها و همچنین پارک های مشهد نزدیک حرم و راهنمای رفتن به هریک از آن‌ها صحبت کنیم. اگر دنبال یک راهنمای کامل برای برنامه‌ریزی سفر به شهر مشهد هستید، این مطلب برای شماست:

پارک میرزا کوچک‌خان

مهم‌ترین بخش سفر به مشهد زیارت حرم مطهر امام رضا است. مسافران معمولاً حتی اگر برای یک سفر کاری راهی این شهر شده باشند هم یک ساعت از زمان سفرشان را به زیارت از حرم مطهر اختصاص می‌دهند تا سلامی به بارگاه حضرت رضا داشته باشند و نماز زیارت به‌جا بیاورند. بد نیست اگر در این زمان استراحتی در پارک های مشهد نزدیک حرم داشته باشید تا خستگی سفر از تن بیرون کنید. پارک میرزا کوچک خان یکی از همین پارک‌های نزدیک است. پارکی با ۳۲ هکتار مساحت که درست پشت بازار رضا قرار گرفته. استخر، پارک بازی کودکان سرویس‌های بهداشتی، زمین فوتبال و بوفه مواد غذایی از جمله امکانات این پارک است.

آدرس: مشهد، قسمت غربی میدان ۱۷ شهریور، خیابان دانش شرقی، حدفاصل ۱۲ و ۱۴، پارک میرزا کوچک‌خان

پارک وحدت را برای استراحت انتخاب کنید

یکی دیگر از مناسب‌ترین گزینه پارک های مشهد نزدیک حرم پارک وحدت است. این پارک تقریباً در سه کیلومتری حرم مطهر واقع شده و از سمت مسجد گوهرشاد به‌راحتی می‌توان به پارک رسید. فرهنگسرای موضوعی زیارت، مهم‌ترین بخش پارک است که نمادهای مختلفی در آن برای نمایش عموم در معرض دید قرار گرفته. ۱۹۸ نماد که شامل نقاره‌خانه، سقاخانه، پنجره فولاد و برج ساعت حرم رضوی است در این فرهنگ‌سرا قرار دارد. امکاناتی مثل کتابخانه، سالن تئاتر و سینما، شهربازی و جذابیت‌هایی مثل آبشار و آب‌نما و دریاچه مصنوعی از جمله بخش‌هایی است که می‌توانیم در این پارک به شما معرفی کنیم. وحدت یکی از شلوغ‌ترین پارک های مشهد است و زائران و مجاوران زیادی برای استراحت و گذران اوقات خود به این پارک می‌آیند.

آدرس: بلوار وحدت، بلوار ولایت، پارک وحدت

پارک وکیل‌آباد، پارکی خوش آب‌وهوا

پارک وکیل‌آباد را به‌خاطر طبیعت خوش‌آب‌وهوا و درختان کهنی که دارد یکی از زیباترین پارک های مشهد می‌دانند. تفرجگاهی ییلاقی که از املاک وقفی مرحوم حسین ملک محسوب می‌شود و سال ۱۳۴۸ به شهرداری مشهد داده شد. رودخانه‌ای این پارک که از قنات وکیل‌آباد سرچشمه گرفته و جاذبه اصلی این منطقه به شمار می‌آید فضایی دلچسب و باصفا به وجود آورده. پاییز این باغ آن‌قدر زیبا است که عکاسان زیادی برای ثبت طبیعت بکر آن به این منطقه می‌آیند و در گوشه‌گوشه طبیعت چشم‌نواز آن تصاویری به‌یاد‌ماندنی می‌گیرند.

آدرس: میدان آزادی، بلوار وکیل‌آباد، پارک جنگلی وکیل‌آباد

شاندیز مشهد را حتماً ببینید

اگر بخواهید کمی دورتر از مشهد هم سفر کنید، شاندیز یکی از بهترین شهرهایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاندیز مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، دره‌های باصفا و رودهای پرآبی جاری در آن زیبایی‌هایش را چندین برابر کرده است و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های توریستی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. جالب‌ترین ویژگی این منطقه متعادل بودن هوای آن در تمام روزهای سال است که باعث شده محلی مناسب برای رشد گونه‌‌های مختلف گیاهی باشد.
جاذبه‌های طبیعی و دیدنی شاندیز مشهد شامل موارد زیر است:

روستای خادر
روستای ابرده
آرامگاه شیخ حافظ ابردهی
رباط تاریخی شاندیز
رصدخانه نجوم رضوی شاندیز
پارک جنگلی شاندیز
خیابان آبشار
موزه شهرداری شاندیز
مجموعه توریستی تفریحی گلستان
روستای زشک
قلعه تاریخی شاهان دژ
اقامتگاه بوم‌گردی ماژان

 رستوران‌های متعدد و باکیفیتی هم در این شهر وجود دارد که می‌توانید برای نوش‌جان کردن یک وعده غذای خوشمزه و لذیذ مهمان آن‌ها باشید.

آدرس: میدان بسیج (فلکه برق) ، اولین خروجی، میدان شریعتی، میدان ملک‌آباد، پل آزادی، بلوار وکیل‌آباد، ۱۸ کیلومتری بلوار وکیل‌آباد، دوراهی شاندیز طرقبه

زشک مشهد روستایی آرام برای استراحت

حالا که از شاندیز مشهد صحبت کردیم اجازه دهید یکی از معروف‌ترین مناطق آن را هم به شما معرفی کنیم و درباره یک روستای آرام و بی‌نظیر حرف بزنیم. اگر دنبال ساعاتی آرام، بی‌دغدغه و روحیه‌بخش در دل طبیعت هستید، روستای زشک مشهد را فراموش نکنید. زشک در ۲۰ کیلومتری مشهد و در شهر شاندیز قرار گرفته است. جمعیت روستا کمتر از سه هزار نفر است و یک مقصد ییلاقی است که به‌خاطر آب‌وهوای مطلوب و مطبوعش در تابستان جمعیت گاهی به ۹۰۰۰ هزار نفر هم می‌رسد. این روستا چندین چشمه جوشان دارد و چشم‌اندازهای زیبا و بکر آن مهم‌ترین دلیل برای سفر به این منطقه است.

طرقبه مشهد را فراموش نکنید

شهر طرقبه مشهد به‌خاطر امکانات تفریحی و فضای بکرتری که دارد پیشنهاد بسیار خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی است. این شهر در نزدیکی شاندیز قرار گرفته و حتی می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در طبیعت بکر آن برای صرف غذا در رستوران‌های باکیفیت شاندیز مهمان شوید. معمولاً این سؤال بین مسافران به وجود می‌آید که طرقبه بهتر است یا شاندیز اما اگر بخواهیم جوابی در این باره به شما بگوییم باید گفت که هر دو این شهرها طبیعت بی‌نظیری دارند اما رستوران‌های شاندیز شیک‌تر و پرطرف‌دارتر است.

تفریحات طرقبه شامل موارد زیر است:

بیست اسکی
پیست اتومبیل‌رانی
سوارکاری
مجموعه تفریحی چالی دره
روستاهای طرقبه (روستای کنگ،‌روستای نغندر، روستای جاغرق، روستای پلکانی مایان، روستای ازغد و روستای کلاته آهن)
رودخانه طرقبه
پارک کمر مقبولا

آدرس: ۱۶ کیلومتری مشهد، قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل‌آباد، دوراهی طرقبه شاندیز، به سمت طرقبه

پارک کوه سنگی مشهد

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین مکان‌‌های دیدنی مشهد، پارک کوه سنگی است. این مجموعه را به‌خاطر مراسم تاج‌گذاری شاه‌عباس می‌شناسند. شاه‌عباس در سن ۱۶ سالگی در مراسمی که بین این دو کوه برگزار می‌شد تاج‌گذاری کرد و بعد از آن شاه رسمی ایران و خراسان شناخته شد.

کوه سنگی هم یکی از مناطق ییلاقی این منطقه است و چشم‌اندازهای طبیعی آن زیبایی و طراوت خاصی دارند. سال ۹۷ کوه سنگی در جایگاه سومین منطقه از جاذبه‌های گردشگری مشهد قرار گرفت که بعد از حرم امام رضا و پارک ملت مشهد، پربازدید‌ترین بوده است. بوستان دارای سه ورودی است که از خیابان اصلی کوه سنگی، بلوار کلانتری و درب قسمت شمالی پارک از خیابان ابوذر غفاری وارد آن می‌شوند.

آدرس: جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوه سنگی

پارک موج‌های آبی مشهد

پارک موج‌های آبی مشهد نیاز به معرفی ندارد! بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده آبی خاورمیانه که جزء مهم‌ترین تفریحات این شهر محسوب می‌شود. این مجموعه در سال ۱۳۸۶ بهره‌برداری شد و یکی از کامل‌ترین پارک‌های آبی در مشهد است. انواع بازی‌های ابی و امکانات مختلف سرگرمی در این پارک برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده. از جمله تفریحات سرزمین موج‌های آبی شامل موارد زیر است:

سرسره‌های آهسته، پیچشی و جت موج
رودخانه خروشان و آرام
سونای بخار و سونای خشک
سرسره تویستر
سرسره سوپر لوپ
حمام ترکی
چاله فضایی
جکوزی سردوگرم
سرسره تپسی توروی
سقوط آزاد
تیوب سواری
سرسره تورنادو

پارک ملت بزرگترین پارک در مشهد

حاشیه بوستان وکیل‌آباد، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ این شهر وجود دارد. پارکی که احتمالاً بارها نام آن را در تبلیغ‌ها و آگهی‌‌‌های تلویزیونی شنیده‌اید! پارک ملت مشهد در زمینی به مساحت ۷۲۰ هزار مترمربع واقع شده و دارای ۳۵ اصله درخت است که قدمت آنها به چندین دهه می‌رسد. دریاچه بوستان ملت، سرزمین‌های بازی و تفریح، بوستان سرپوشیده رز و وسایل ورزشی متعددی از امکانات مختلف این پارک است.

آدرس: بلوار وکیل‌آباد، بلوار امامت، مقابل امامت هشت

باغ گیاه‌شناسی مشهد

پارک گیاه‌شناسی مشهد با ساحت ۲۵ هکتار جذاب‌ترین جاذبه طبیعی پارک های مشهد است. مجموعه‌ای از گیاهان متعدد و رنگارنگ که ترکیب هنر و معماری، زیبایی آن را تمام‌وکمال کرده است. ۱۸۰ نوع گیاه دارویی، ۱۲۰ گونه گل رز و ۷۰۰ گونه گل داوودی از زیبایی‌های خاص این باغ است. باغ گیاه‌شناسی مشهد را در بلوار جمهوری این شهر پیدا خواهید کرد.

آدرس: بلوار جمهوری، حدفاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر

باغ ملی مشهد

یادگار مظفرالدین‌شاه در مشهد با نام باغ ملی شناخته می‌شود. باغی که زمانی ابهت خاصی برای خود داشته است و هنوز هم اولین باغ تاریخی و کهن مشهد شناخته می‌شود. اولین ارگ شهر در این باغ فرار گرفته بود و مالک آن فردی به نام محمود سیستانی بود. قنات رکن‌آبادی هم زمانی در این باغ وجود داشت که امروز دیگر آثاری از آن باقی نمانده است. داخل مجموعه درختان چنار کهن و قدیمی، تندیس‌ها، مجسمه‌های دیدنی و طبیعت سبز و دلچسبی را خواهید دید که روح و روان شما را نوازش می‌کنند.  

آدرس: خیابان امام خمینی، مجاور خیابان جنت

پارک طبیعی هفت حوض

اگر فقط یک تصویر از پارک طبیعی هفت حوض مشهد دیده باشید، بدون شک تأیید می‌کنید که این پارک یکی از زیبا‌ترین و خیره‌کننده‌ترین پارک های مشهد است. هفت حوض مشهد چشمه‌‌های جوشانی دارد که از دل زمین می‌جوشند و دولین‌های (حوضچه‌‌های طبیعی) این پارک را پر می‌کنند. این حوضچه‌‌های و پارک طبیعی مناطق بکر و دست‌نخورده زیادی دارد و همین موضوع جذابیت آن را چندین برابر می‌کند. برای دیدن هفت حوض مشهد راهی کوه‌های خلج در هفت‌کیلومتری مشهد شوید و بعد از رسیدن به فاصله دو کیلومتری این پارک، چاره‌ای نیست جزء اینکه مسیر را پیاده‌روی کنید. به شما وعده می‌دهیم از پیاده‌روی این مساحت پشیمان نشوید! مسیر آن‌قدر بکر و دست‌نخورده است که یکی از بهترین و پرآرامش‌ترین پیاده‌روی‌های عمرتان را تجربه خواهید کرد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که پارک هفت حوض مشهد در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، بهتر است بین طلوع تا غروب خورشید به این منطقه بروید. لوازم یک کوه‌نوردی ساده را هم همراه خود داشته باشید تا در طول مسیر دچار مشکل نشوید.

آدرس: هفت‌کیلومتری مشهد

سخن آخر برای دیدن پارک های مشهد

مشهد در کنار پارک‌ها و فضاهای سبزی که دارد، پارک‌های موضوعی زیارت، دانش، مینیاتوری و گل‌های زیادی هم در مجموعه‌های آن برقرار شده که با هدف آموزش فعالیت می‌کنند. همه این پارک‌ها از امکانات رفاهی و تفریحی مثل سرویس‌های بهداشتی، زمین‌های بازی، زمین ورزشی و محلی برای اسکان موقت بهره می‌برند و می‌توانند گزینه خوبی برای گذران ساعاتی از سفر یا روز باشند. اگر در فکر سفر به مشهد هستید، همین حالا وارد سایت فلایتیو شوید، مناسب‌ترین و بهترین بلیط پرواز به مشهد را با ارزان‌ترین قیمت در فلایتیو انتخاب کنید و آماده یک سفر جذاب و استراحتی چندروزه در این شهر محبوب باشید. سفر به مشهد را نه فقط به دید سفری زیارتی بلکه به دید سفری زیارتی تفریحی ببینید تا تجربه متفاوت‌تری در این شهر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با واحد پشتیبانی فلایتیو در تماس باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول