اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیدا شدن گروه ۲۱ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از پیدا شدن گروه ۲۱ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان خبر داد و گفت: در شامگاه جمعه یک گروه کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان گم‌شده و پس از چندین ساعت جستجو سرانجام پیدا شدند.

پیدا شدن گروه ۲۱ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گم‌شدن یک گروه کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان از توابع شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: در ساعت ۲۰ شامگاه جمعه، گزارش مردمی مبنی بر گم‌شدن ۲۱ نفر از یک گروه کوهنوردی (متشکل از ۶ مرد و ۱۵ زن) در محور سیاهکل به دیلمان، منطقه بالارود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان اعلام شد.

وی از اعزام تیم‌های امدادی و واکنش سریع به منطقه کوهستانی مدنظر در دیلمان خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی‌پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به پیدا شدن افراد گم‌شده در کوه‌های دیلمان تصریح کرد: پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هر ۲۱ نفر توسط عوامل امدادی هلال‌احمر پیداشده و دو نفر از اعضای این تیم کوهنوردی که مصدوم شده بودند به‌صورت سرپایی توسط عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر مورد مداوا قرار گرفتند.

غلامی با تأکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، بیان کرد: هم‌وطنان حتماً در کوه‌نوردی مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

وی یکی از دلایل گم‌شدن برخی از گروه‌های کوهنوردی را عدم آشنایی با مناطق دانست و گفت: به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و نوعاً عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول