اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

حذف قید و بندهای صادراتی تا پایان سال/ تیم اقتصادی دولت کاملا هماهنگ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حذف قید و بندهای صادراتی تا پایان سال گفت: صادرات در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

حذف قید و بندهای صادراتی تا پایان سال/ تیم اقتصادی دولت کاملا هماهنگ است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی امین امروز در نشست هم اندیشی با روسای اتاق‌های بازرگانی و صادرکنندگان کشور در سازمان توسعه تجارت گفت: با محدودیت‌های صادراتی مخالفم و تا پایان امسال قید و بند‌های پیش روی صادرات برداشته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت‌های صادراتی از سال 97 تاکنون اظهار داشت: من با محدودیت‌های گذرا موافقم، اما محدودیت‌های صادراتی بسیار طولانی شده است، لذا این محدودیت‌ها تا پایان سال رفع خواهد شد. 

وی با اشاره به مصوبه امروز دولت گفت: در این مصوبه نیز سعی شده تا محدودیت های صادراتی و وارداتی رفع شود. 

فاطمی امین با اشاره به تورم بیان داشت: با احتساب امسال 4 سال است که تورم بیش از 25 درصد در کشور وجود دارد، بنابراین بسیاری از تولیدات کشور تقاضای داخلی ندارند، زیرا مردم قدرت خرید ندارند، بنابراین باید تقاضای خارجی را وارد کرد تا بخشی از تقاضای داخلی را به حرکت در آورد و ارزی آوری ایجاد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم امسال باید 5 میلیارد دلار بیش از سال گذشته صادرات داشته باشیم، گفت: اگرچه نقش دولت اولویت گذاری، تنظیم گری و تسهیل گری و نظارت است اما صادرکنندگان نقش آفرینان اصلی هستند. 

فاطمی امین افزود: در میزان صادرات کنونی 14 میلیارد دلار صادرات مواد خام پتروشیمی و 10 میلیارد دلار فلزات اساسی گنجانده شده است و لذا رقم صادرات کنونی رقم قابل افتخاری نیست. 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: درخواست ما تنوع بخشی به مقاصد صادراتی است. 

فاطمی امین اظهار داشت: امروز مصوبه‌ای از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور ابلاغ شده است که در شرایط کنونی در زمینه صادرات راهگشا است. البته در دوران گذار بخشی از محدودیت‌ها را خواهیم داشت، ضمن اینکه باید صادرکنندگان را رتبه بندی کرد و البته ترکیب صادرات هم در این موضوع مهم است که باید کالای دارای ارزش افزوده را رتبه بالاتری داد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: لذا صادرکنندگان نمونه را بر این مبنا انتخاب می‌کنیم که به چه میزان ارزش افزوده صادرات ایجاد کرده‌اند، اگر صادرکننده‌ای نمونه شود، کمتر از 24 ساعت پاسخ تلفن وی را خواهم داد و افرادی که در رتبه‌های بعدی باشند، حداکثر ظرف یک هفته پاسخ تلفنشان را خواهم داد. 

وی افزود: رئیس جمهور بر دیپلماسی تجاری تاکید دارد و تیم اقتصادی دولت نیز کاملا هماهنگ است

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول