اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رفع تمام محدودیت‌های صادراتی در صورت مثبت شدن تراز تجاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال آینده بسیاری از محدودیت‌های صادراتی در صورت مثبت شدن تراز تجاری کشور رفع خواهد شد.

رفع تمام محدودیت‌های صادراتی در صورت مثبت شدن تراز تجاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی با صادرکنندگان و روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سال 97 شوک‌هایی به علت تحریم‌ها به اقتصاد ایران وارد شد که در نتیجه آن کشور به دوران اضطرار ارزی وارد شد، لذا به همین دلیل قواعدی در مورد صادرکنندگان و تعهد ارزی صادرات وضع شد تا تلاطمات ارزی مدیریت شود، اما این موضوع باید حداکثر یک سال طول می‌کشید و ساز و کارهای مرتبط با آن اصلاح می‌شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید کشور با شرایط جدید تطبیق می‌یافت، افزود: بنابراین نباید به دلیل یک سری از اهداف صادرات کشور تحت قرار می‌گرفت، بنابراین ابلاغیه از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز ابلاغ شده که بخشی از این مشکلات را حل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که  در سال آینده صادرکنندگان با هیچ محدودیتی از جمله رفع تعهد ارزی مواجه نباشند، گفت: اما تحقق این موضوع به دست صادرکنندگان و با حمایت ما امکان پذیر خواهد بود، بطوری که تراز صادرات غیرنفتی کشور باید مثبت شود، تا بسیاری از نگرانی‌هایی که از بابت بازگشت ارز حاصل از صادرات در سطح کلان وجود دارد، مرتفع شود. 

فاطمی امین بیان داشت: مصوبه اقتصادی امروز دولت چند نکته حائز اهمیت در مورد رفع تعهد ارزی دارد که در دوران فعلی می‌تواند راهگشا باشد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز در جمع صادرکنندگان قول دادم که تمامی مسائل و مشکلات صادراتی را یک به یک تا پایان امسال مرتفع کنیم، لذا این کار در قالب 18 پروژه به ثمر خواهد رسید. 

وی با جلسات مشترک وزارت صمت با وزارت اقتصادی مبنی بر استرداد به موقع مالیات بر ارزش افزوده صادرات اشاره کرد و گفت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده صادرات باید ظرف یک ماه مسترد شود، این در حالی است که هم اکنون این کار متوقف است، اما به تفاهم رسیده‌ایم که وزارت صمت و اقتصاد ظرف یک ماه ساز و کارهای بازگشت مالیات بر ارزش افزوده را تدوین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زمینه را فراهم خواهیم کرد تا صادرات رونق بگیرد و در مبادی واردات و مقاصد صادراتی تنوع ایجاد کنیم.

فاطمی امین گفت: 24 میلیارد دلار از صادرات کشور به صورت تقریبا خام صادرات می شود، در حالی که نباید کالاهایی صادر شود که ارزش افزوده و اشتغال کمی ایجاد می‌کند. 

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از محدودیت‌های وارداتی و صادراتی با مصوبه ستاد اقتصادی دولت حل می‌شود، اما باید کار کنیم که مجبور نباشیم، به علت کمبود ارز صادرکنندگان آزار ببینند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در رابطه با خودرو وزارت صمت برنامه‌های خوبی برای افزایش تولید و مدیریت قیمت در بازار تدارک دیده است که طی روزهای آتی خبرهای آن اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول