اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فصلنامه پاییزی زیست‌بوم خلاق منتشر شد

فصلنامه پاییزی زیست‌بوم خلاق در 42 صفحه توسط دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و با حمایت ستاد توسعه صنایع نرم و هویت ساز منتشر شد.

فصلنامه پاییزی زیست‌بوم خلاق منتشر شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گرچه کرونا روزهایمان را سخت کرده است. اما همواره خبرهایی خوش وجود دارد که خیالمان را برای آینده راحت می‌کند. گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور یکی از همان ها است. آن خبرهایی که دل خوشمان می کند که محصولات ایران ساخت آینده بهتری برایمان به ارمغان می‌آورد.

چند سالی که فعالیت شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی در زیست بوم  نوآوری چشمگیر شده است. شرکت هایی که خلاقیت و نوآوری اساس کارشان است. حال به همت دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق فصلنامه پاییزی برای معرفی شرکت ها و محصولات این حوزه و اقدامات حمایتی از آنها منتشر شده است.

«انقلاب ابداع و اقتصاد استعداد» عنوان یادداشت پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در این فصلنامه است. یادداشتی که با یک چرایی آغاز می شود. « آن وقت آن چرا؟ شروع می کند در مغزمان دوران کردن که چرا با این همه توانمندی و داشته، ما باید شاهد تبلیغ اجناسی باشیم که نه جزو نیازهای روزمره و ضروری هستند و نه در درجه بــاالی اعتبار خالقانه و فناورانــه واقع اند. یک عادت ناشایستی هم که در این تبلیغات، جاری شده این است که به زور جایزه و وعده های مالی، می خواهند هر طور که شده اجناس شان را بفروشند. در حالی که مردم آ گاه اند و کیفیت و خالقیت برایشان اهمیت دارد، نه جایزه و رنگ و لعاب.»

در بخش بعدی فصلنامه آمار شرکت‌های خلاق به تفکیک هر سال برای مخاطب تصویر شده است. جداول و نمودارهایی که گویای رشد شتابان این شرکت ها از سال 92 تا تابستان 1400 هستند. نکته مهم در این نمودارها این است که علاوه بر آمار کلی شرکت ها این تعداد بر اساس حوزه فعالیت شرکت ها نیز آمده است. اطلاعاتی که به ما می گوید بیشترین شرکت های خلاق در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی فعال هستند و حوزه های اسباب بازی و صنایع دستی و گردشگری در جایگاه های بعدی قرار دارند.

آشنایی با خدماتی که یه شرکت های خلاق تعلق می گیرد بخش بعدی این فصلنامه است. بخشی که در آن تعداد خدمات به تفکیک ارائه شده است. تامین مالی شرکت های خلاق، نظام وظیفه، استقرار، توانمندسازی، توسعه بازار داخلی و بین المللی و تبلیغات تنها بخشی از خدماتی هستند که شرکت ها برای توسعه محصول خلاق خود می توانند از آن استفاده کنند.

در ادامه این فصلنامه به موضوع مهم در رشد زیست بوم خلاق پرداخته شده است؛ خانه های خلاق و نوآوری. در این بخش مخاطب با این خانه ها و حمایت ها برای ایجاد آنها آشنا می شود. همچنین در جدولی اسامی این خانه ها و استان آنها آمده است. البته روایت تصویری نیز از این خانه ها در فصلنامه وجود دارد.

تیتر اول فصلنامه نیز اختصاص دارد به معرفی شرکت کالن دانش سهند با محصول فرادرس. فرادرس همان دانش دانشگاهی در دســترس همگان است و هدف ما رسیدن به روزی است که دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان باشد.

معرفی کتاب های کارآفرینی و استارتاپی، معرفی اپلیکیش های خلاق ایرانی و محصولات خلاق از دیگر بخش های این کتاب است که می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول