اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دهکده فرش در بام ایران تاسیس می‌شود

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از تاسیس دهکده فرش در شهر چالشتر، زادگاه تولید فرش در استان خبر داد.

دهکده فرش در بام ایران تاسیس می‌شود

علیرضا جیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: فرآیند ایجاد دهکده فرش در شهر چالشتر که زادگاه تولید فرش در چهارمحال و بختیاری است در مرحله تأمین و واگذاری زمین مورد نیاز از اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دهکده فرش در بخش‌های پشم‌ریسی، رنگ‌رزی، کارگاه بافندگی، مرمت فرش، مراکز آموزشی، کارگاه ساخت دار قالی، قالی شویی تخصصی، نمایشگاه و فروشگاه فرش و موزه تخصصی طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دهکده فرش در بخش‌های پشم ریسی، رنگ رزی، کارگاه بافندگی، مرمت فرش، مراکز آموزشی، کارگاه ساخت دار قالی، قالی شویی تخصصی، نمایشگاه و فروشگاه فرش و موزه تخصصی طراحی شده است.

جیلان اظهار داشت: همچنین مرمت و قالی‌شویی تخصصی فرش دستبافت در استان وجود ندارد و این مهم در خارج از استان انجام می‌شود که هزینه‌های بالایی را در بر دارد و بنا داریم این مسئله را در استان پیاده‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه این دهکده در چهل هکتار طراحی شده است تصریح کرد: ایجاد دهکده فرش فرصتی مناسب برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده فرش در استان است.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول