اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ۳ هزار فلسطینی

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ۳ هزار فلسطینی خبر داد.

تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ۳ هزار فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به ساف در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که منطقه جنوب الخلیل شاهد تجاوزات علیه شهروندان و اموال آن‌ها با هدف ایجاد ارعاب و وادار کردن این شهروندان به کوچ اجباری است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به منطقه‌ای که مساحت آن بالغ بر ۳۸۵۰۰ دونم (هر دونم معادل یک هزار متر مربع) است، چشم طمع دوخته‌اند؛ منطقه‌ای که بیش از سه هزار فلسطینی ساکن آن هستند.

در این گزارش آمده است که درد و رنج فلسطینیان در جنوب استان الخلیل به خصوص شرق شهرک یطا تنها محدود به محروم کردن شهروندان از ابتدایی‌ترین اصول زندگی و حق مسکن نیست بلکه فراتر از این موارد است.

در این گزارش به اقدامات رژیم صهیونیستی اعم از پاکسازی نژادی با استفاده از ابزارهای مختلف و استفاده از شهرک‌نشینان تحت حمایت ارتش برای تخریب خانه‌های ابتدایی شهروندان فلسطینی اشاره شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، چندین روستای فلسطینی در این منطقه واقع شده است و شهرک‌نشینان صهیونیست سعی دارند ساکنان این روستاها را به کوچ اجباری وادار سازند.

روستای المفقره از جمله این روستاهاست که شهرک‌نشینان از ده‌ها سال پیش سعی دارند ساکنان آن را به کوچ اجباری وادار کنند و در همین رابطه «عوفیر کسیو» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی فیلمی را از جنایت شهرک‌نشینان مبنی بر کشتن تعدادی از گوسفندان متعلق به شهروندان فلسطینی را در حساب توئیتری خود منتشر کرد.

این روستا از جمله ۱۲ روستایی است که از سال ۱۹۳۳ تحت تجاوزات رژیم صهیونیستی به بهانه واقع شدن در منطقه آموزشی ۹۱۸ قرار دارد.

گزارش‌های اسرائیلی و فلسطینی حاکی از آن است که حدود ۶۵۰ هزار اسرائیلی در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس اشغالی ساکن هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول