اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین وضع کرونا در استان سمنان/ واکسیناسیون به کجا رسید؟

بررسی آخرین آمارها نشان‌دهنده سیر نزولی نمودارهای کرونایی در استان سمنان است و واکسیناسیون کرونا هم در این استان روند مطلوبی را طی می‌کند.

آخرین وضع کرونا در استان سمنان/ واکسیناسیون به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدتی است که ویروس منحوس کرونا میهمان ناخوانده مردم جهان شده و کشور و استان سمنان نیز از شر آن در امان نبوده است.

با شیوع ویروس کرونا مسؤولان به خصوص کادر درمانی کشورمان و همچنین مردم به مقابله با آن پرداخته‌اند تا بتوانند آمار مبتلایان و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

به‌طور قطع یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون مردم علیه این بیماری است.

کادر درمانی استان سمنان نیز هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در حال واکسینه کردن مردم این استان هستند و در ادامه به بررسی روند شیوع این بیماری و همچنین چگونگی واکسیناسیون در این استان می‌پردازیم.

تزریق ۷۰ درصدی دز نخست واکسن کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۴ بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۳۱ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند، ادامه داد: سیر بستری و ابتلا به کرونا در استان سمنان همچنان ادامه‌ دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و با بیماریابی فعال، ۱۵۰ بیمار تست مثبت سرپایی در مجموعه زیرپوشش داشتیم.

دانایی عنوان کرد: در منطقه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، در تزریق دز نخست واکسن به مرز ۷۰ درصد رسیده‌ایم که اتفاق مهمی است.

وی گفت: امروز در جامعه در حال حرکت به سمت ساده‌انگاری هستیم که تقاضا داریم فرمانداران این موضوع را مدنظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه مدارس با روال مصوب در حال انجام امور آموزشی و پرورشی هستند، افزود: باید مراقبت کنیم تا با هم‌افزایی، واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان با سرعت بیشتری انجام شود.

دانایی بیان کرد: واکسن‌ها عارضه‌های بسیار ناچیزی دارند و به تعداد انگشتان دست هم نیست و نباید به خانواده‌ها نگرانی تزریق کرد.

وی تأکید کرد: واکسن‌ها برای دانش‌آموزان ایمن است و باید مراکز انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

تزریق ۶۰ درصدی واکسن کرونا در شاهرود 

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز اظهار کرد: روند نزولی سیر ابتلا و همه‌گیری ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه‌دار است.

وی اضافه کرد: بستری بیماران مبتلا به کرونا به هشت تا ۱۰ نفر در شبانه‌روز رسیده و بسیار کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: در حال حاضر ۶۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز زیرپوشش این دانشگاه بستری بوده که ۱۲ نفر از این تعداد در آی‌سی‌‌یو بستری هستند.

چمن با بیان اینکه واکسیناسیون در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به‌سرعت در حال انجام است، گفت: از ابتدای فراگیری کرونا تاکنون ۵۴ هزار و ۲۲۸ نفر مراجعه با علائم مشکوک به کرونا در مراکز زیرپوشش دانشگاه داشتیم که بالغ‌بر هشت هزار نفر با شک ابتلا به کرونا، بستری شدند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بسیاری از شاخص‌ها بر اساس ارزیابی‌ها، در رتبه‌های برتر و شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: در طول همه‌گیری کرونا، با کمبود امکانات و تجهیزات در این دانشگاه مواجه نشدیم و با وجود تمامی چالش‌ها، تاکنون شرایط خوبی داشتیم.

چمن افزود: در زمینه واکسن کرونا نیز با کمبود مواجه نیستیم و در حال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد و روند واکسیناسیون به‌خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز بالغ‌بر ۱۹۵ هزار دز واکسن برای ۶۰ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تزریق شده است.

تزریق ۵۵۲ هزار و ۸۶۳ دز واکسن کرونا در استان سمنان

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده توسط کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان و ستاد مدیریت مقابله با کرونا، وضع این استان بسیار خوب و مطلوب است و شاهد سیر نزولی نمودارهای کرونایی در استان سمنان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان میامی در وضع آبی کرونایی و شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه و آرادان در وضع زرد و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضع رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند.‌

استاندار سمنان بیان کرد: همه مردم و مسؤولان این استان باید تلاش کنند تا شهرستان‌های استان مجدداً به وضع کرونایی آبی بازگردد.

هاشمی گفت: از مردم استان سمنان می‌خواهم نسبت به انجام واکسیناسیون اهتمام لازم داشته باشند و همچنین افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند، همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت همواره مورد تأکید است، تصریح کرد: از اصحاب رسانه و به‌ویژه صداوسیمای مرکز سمنان به‌واسطه اطلاع‌رسانی مناسب در مقابله با شیوع کرونا تشکر و درخواست می‌کنم تا با انجام فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر نسبت به استفاده مناسب مردم از ماسک تلاش کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: تاکنون در این استان، تعداد ۵۵۲ هزار و ۸۶۳ دز واکسن نوبت اول و دوم تزریق شده و از میانگین کشوری قدری جلوتر هستیم.

هاشمی گفت: از فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان می‌خواهم نسبت به تشویق بیشتر مردم به انجام واکسیناسیون اهتمام ورزند و شهرداران نیز فضای شهری استان را به‌گونه‌ای آماده‌سازی کنند که مردم بدانند کرونا به‌عنوان دشمن ما همچنان باقی است و نباید نسبت به آن عادی‌انگاری صورت گیرد.‌

وی عنوان کرد: از ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و مؤثران استان به‌واسطه همکاری در امر مقابله با شیوع کرونا قدرشناسی می‌کنم و امیدوارم این تلاش‌ها در جهت حفظ سلامت مردم مؤثر واقع شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، سلامت مردم به‌عنوان اولویت اصلی موردتوجه دولت است.

عادی‌انگاری ممنوع

هاشمی اضافه کرد: عادی‌انگاری یکی از موضوعاتی است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد و هیچ‌گاه نباید نسبت به دشمن سلامت، یعنی ویروس کرونا غافل شویم.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص ترغیب مردم برای تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی باید انجام شود.

استاندار سمنان افزود: لازم است در بازگشت زائران و عبور از استان، ضمن میزبانی از آنها، مراقبت از سلامت مردم استان و مسافران را در دستور کار قرار دهیم.

هاشمی گفت: باید تلاش کنیم تا سیر نزولی موجود که قابل‌تقدیر است، سرعت بیشتری به خود بگیرد و در زمینه کاهش مبتلایان، کاهش بستری و کاهش فوتی و انجام واکسیناسیون، رتبه‌های شاخص را در کشور به‌واسطه استقرار دو دانشگاه علوم پزشکی، به خود اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت برای تشویق مردم نسبت به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان سمنان استقرار دارد و در زمینه واکسن مشکلی نداریم، ادامه داد: نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، مباحث سلامت، اقتصاد و آب را به‌عنوان اولویت‌ها مدنظر داشتند.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه فعالیت مدارس، تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم، عنوان کرد: نیاز است تا صداوسیما در خصوص واکسیناسیون، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، باعث تشکیل موج بعدی همه‌گیری کرونا خواهد شد که برای جلوگیری از این مهم باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول