اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

احتمال تجهیز ارتش مغرب به پهپادهای ساخت رژیم صهیونیستی

منابع خبری از توافق بین رژیم صهیونیستی و مغرب در تجهیز ارتش مغرب به پهپادهای کامیکازه ساخت رژیم صهیونیستی خبر دادند.

احتمال تجهیز ارتش مغرب به پهپادهای  ساخت رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری گزارش دادند که انتظار می‌رود مقام‌های رژیم صهیونیستی به زودی از مغرب دیدن کنند تا توافقی را برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه به عنوان بخشی از نزدیک شدن سریع رباط و تل آویو منعقد کنند.

به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی» این توافقنامه به مغرب این امکان را می‌دهد تا پهپادهای کامیکازه تولید کند. «محمد شکیر» کارشناس امور نظامی و امنیتی مغرب گفت: «پس از تشکیل دولت جدید در مغرب انتظار می‌رود که وزیر جنگ اسرائیل از رباط دیدار کند تا قرارداد ساخت تجهیزات دفاعی مشترک در را امضا کند.»

شکیر گفت، این قرارداد تجهیزات دفاعی را در اختیار مغرب قرار می‌دهد که برای تقویت زرادخانه نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین خودروهای زرهی و تانک‌هایی که می‌توانند در هرگونه درگیری مسلحانه مورد استفاده قرار گیرد.

بر این اساس ، مغرب از ابتدای امسال در حال برنامه ریزی برای توسعه هواپیماهای بدون سرنشین با صنایع هوا فضای رژیم اسرائیل (IAI) بوده است. در ماه جولای، اداره سایبری رژیم اسرائیل اعلام کرد که با مغرب قرارداد همکاری امضا کرده و به  این کشور این امکان را می‌دهد دانش و فناوری را از شرکت‌های اسرائیلی خریداری کند.

مراکش همچنین 13 پهپاد رزمی «بیرقدار» ساخت ترکیه را در ماه سپتامبر دریافت کرد. نظامیان مغرب طی چند هفته گذشته، پس از عقد قرارداد با آنکارا برای خرید این پهپادها، در ترکیه برنامه آموزشی را گذراندند.

مغرب، یکی از چهار کشور عربی بود که سال گذشته در مورد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به همراه امارات متحده عربی، بحرین و سودان توافق کردند.  فلسطینی‌ها توافق‌های عادی سازی را «خیانت» به آرمان فلسطین تلقی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول