اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی تبدیل نشود

استاندار سمنان گفت: امروز نباید کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی و تعطیل کردن امور تبدیل شود.

کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی تبدیل نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در نشست تخصصی با فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با موضوع مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا در شهرستان‌های استان قرار دارند که از تلاش آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.‌

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: کرونا، دشمن سلامتی است و ما همواره باید مراقب پاتک، نیرنگ و فریب دشمن باشیم و اگر به این مهم توجه نکنیم، درگیر موج جدید کرونا خواهیم شد.

هاشمی عنوان کرد: اعتقاد داریم بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا باید در کف میدان انجام‌ شده و در این مسیر از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده شود.

وی تصریح کرد: حفظ موفقیت‌های حاصل‌شده در بحث ایجاد روند کاهشی سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان بسیار اهمیت دارد.

استاندار سمنان گفت: ما امروز همگی متولی سلامت مردم استان هستیم و باید با انسجام، همدلی و وفاق نسبت به حفظ وضعیت موجود تلاش کنیم.

هاشمی عنوان کرد: بحث مراقبت‌های بهداشتی در حوزه بازگشت زائران از مسیرهای استان امری است که باید ضمن میزبانی مطلوب، موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امری است که علی‌رغم واکسیناسیون عمومی باید موردتوجه همگان قرار داشته باشد.

استاندار سمنان افزود: حفظ وضع رنگ‌بندی آبی کرونایی در شهرستان میامی استمرار یابد و بازگشت شهرستان‌های دارای وضع رنگ‌بندی نارنجی و زرد به آبی باید با تلاش ویژه و مستمر در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی تأکید کرد: فضاسازی در شهرهای استان سمنان برای اقناع‌سازی مردم در بحث واکسیناسیون و همچنین آگاهی‌بخشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی گفت: حفظ سلامت آحاد مردم جامعه امری بسیار حایز اهمیت است و از اولویت‌های مهم دولت و مجموعه استان سمنان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در راستای آگاهی‌بخشی به مردم به دور از ایجاد تنش و نگرانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توان از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات استفاده کرد.

هاشمی گفت: ما امروز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری جلسات به‌صورت وبینار و ویدیوکنفرانس باید به‌صورت میدانی، نیز نسبت به انجام امور در استان سمنان با انجام سفرها و بازدیدهای حضوری اقدام کرده و در صورت لزوم جلسات به‌صورت حضوری نیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت و معیشت مردم و توجه به تحقق شعار سال از اولویت‌های فرمانداران استان سمنان باشد، بیان کرد: امروز نباید کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی و تعطیل کردن امور تبدیل شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی شاهد ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا در ایران اسلامی و کل جهان باشیم.

روند کاهشی سیر ابتلا به کرونا در سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: در اسفندماه سال ۹۸، نخستین مورد کرونا در بیمارستان کوثر سمنان شناسایی و بستری شد و بلافاصله در همان زمان ستاد استانی مقابله با کرونا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۹ کمیته در استان سمنان برای مدیریت مقابله با کرونا تشکیل شد، ادامه داد: امروز پنجاه و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست استاندار سمنان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: تاکنون بالغ‌بر ۳۳۰ مصوبه برای ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصویب شده است.

خجسته‌پور اضافه کرد: موضوعات مختلف در طول این مدت همه‌گیری ویروس کرونا، موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در پیک‌های سنگین همه‌گیری کرونا، با اقداماتی که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود انجام شد، بیشتر از ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های در نظر گرفته شده پر نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: روند کاهشی سیر ابتلا به کرونا در این استان ادامه دارد و امیدواریم شهرستان‌های بیشتری در استان به رنگ‌بندی آبی کرونا تغییر وضعیت دهند.

خجسته‌پور گفت: هیچ‌گونه جدایی بین استانداری، فرمانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحث مقابله با کرونا در استان وجود نداشت؛ به‌منظور مقابله با کرونا از ظرفیت بخش خصوصی نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در مراکز درمانی موجود، در طول این مدت هیچ‌گاه خدمات درمانی را کاهش ندادند و در طول این مدت حتی ظرفیت تخت‌ها و خدمات درمانی با افتتاح‌های متعدد افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی، سپاه پاسداران همراهی بسیار خوبی را با ستاد مدیریت مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داشت.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: لازم است تا از تلاش و زحمات ویژه فرمانداران در شهرستان‌های استان سمنان تقدیر و تشکر داشته باشم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول