اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سد مخزنی تنگ سرخ در فراز و نشیب تامین اعتبار/ تاکید رئیس جمهور بر تسریع در روند احداث سد

رئیس جمهور در بازدیدی که به تازگی از پروژه احداث سد تنگ سرخ داشت، بر تسریع در روند احداث سد تاکید کرد.

سد مخزنی تنگ سرخ در فراز و نشیب تامین اعتبار/ تاکید رئیس جمهور بر تسریع در روند احداث سد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس جمهور و وزیر نیرو در بازدید از سد تنگ سرخ، با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروهی  جهت بررسی وضعیت پروژه سد تنگ سرخ، بیان کرد: یکشنبه هفته آینده، تیمی کارشناسی برای بررسی مشکلات حقوقی، اجرایی و موانع و معارضات اجتماعی به استان فارس اعزام می شود.

 وی همچنین بر تسریع در روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ تاکید کرد.

به گزارش فارس، مطالعات طرح از تاریخ 1388 شروع شده و عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

در بازه زمانی سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶، قرارداد پیمانکار بخش خصوصی به دلیل معارضین منطقه ای و مشکل تامین نشدن اعتبار، خاتمه یافت. همچنین در مرداد ۱۳۹۶، قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص) عملیات اجرایی  را  از  سر گرفته و تاکنون پیشرفت فیزیکی پروژه به ۳۵ درصد رسیده است.

اما یکی از چالش‌های اصلی، مطالبات 70 درصدی پیمانکار است که از گذشته باقی مانده که این امر، از دلایل کندی روند پروژه می باشد.

همچنین عدم تملک معادن قرضه نیز باعث کندی پیشرفت فیزیکی پروژه شده است.

اهداف اصلی این طرح، تامین آب شرب صنعت و کشاورزی، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون مترمکعب در سال، فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه های موجود در حاشیه رودخانه بشار است.

به گفته عوامل اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء، این قرارگاه ضمن به کارگیری نیروهای متخصص  و  پرداخت به موقع حقوق پرسنل، توان اجرایی خود را در جهت تکمیل این سد به کار گرفته تا عملیات اجرایی آن متوقف نشود و مقوله اشتغالزایی در این پروژه را همواره مورد نظر داشته است.

ساختگاه سد مخزنی تنگ سرخ بشار (یاسوج) در استان کهگیلویه و بویراحمد و در 35 کیلومتری  شهر یاسوج(جاده ارتباطی یاسوج-شیراز واقع شده است.

 امید است با تزریق به موقع نقدینگی و تامین اعتبار، روند پروژه همانند سالهای گذشته دچار تاخیر نشود و منافع آن  مشمول عموم مردم گردد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول