اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کشاورزی گرفتار بی برنامگی الگوی کشت، عرضه و تقاضا است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس خواهان ارائه الگوی کشت، عرضه و تقاضا برای رفع مشکلات کشاورزی شد.

کشاورزی گرفتار بی برنامگی الگوی کشت، عرضه و تقاضا است

به گزارش فارس به نقل از خانه ملت، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردان و زنان سرافراز در شهرستان های فریدن، داران، فریدون شهر، چادگان و بویین میان دشت در کنار ملت آزاده ایران در انتخابات 1400 حماسه ای دیگر بنیان نهادند و با مشارکت 83 درصدی خود بار دیگر ثابت کردند در لحظه های پر خطر و خطیر سربازان گمنام و حامیان حقیقی نظام اسلامی و انقلاب هستند اما کاستی ها و نارسایی ها در منطقه همچنان آزار دهنده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس بیان کرد: برخی واحد های پیام نور در پایان دولت دوازدهم در مناطق محروم از دفترچه انتخاب رشته حذف شدند، از وزیر علوم درخواست بازگرداندن فوری آنها را داریم. دفتر خبری شهرستان فریدن پس از 20 سال سابقه امروز خودرو، دوربین و تجهیزات قبلی را ندارد و سال ها است بدون خبرنگار مانده است، باعث تاسف است که صدا و سیمای کشور با درآمدهای فوق نجومی در تامین این خواسته بی تفاوت مانده است، مسئولین صدا و سیما اگر توان تامین تجهیزات را ندارد اعلام کنند تا از طریق بنگاه های خیریه به کمکشان بشتابیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت قطب تولیدات کشاورزی و آب ریز مهم زاینده رود در استان اصفهان است اما خشکسالی های اخیر امان مردم را بریده است لذا باید مبالغ دریافتی از حوزه صنعت برای تنش های آبی برای حق آبه و نکشت به این منطقه نیز پرداخت شود، خسارات وارده به کشاورزان پیاز و سیب زمینی کار در سال های اخیر آنان را به فلاکت و آوراگی کشانده اکنون که قدری قیمت محصول رو به تعادل است دولت مانع صادرات نشود چرا که قیمت تمام شده سیب زمینی 3500 تومان است و بیشتر محصولات کشاورزی گرفتار بی برنامگی الگوی کشت و عرضه و تقاضا هستند.

وی ادامه داد: هویج مدل 99، 500 تومان و هویج گارانتی دار 1400 را با قیمت 30 هزار تومان در بازار دیدیم، از وزیر کشاورزی تقاضای جدی داریم در برنامه ریزی الگوی کشت و ساماندهی عرضه و تقاضا در ثبات قیمت های واقعی بکوشد. پروانه های نظام صنفی کشاورزان در هیچ اداره و نزد هیچ مسئولی اعتبار و ارزش ندارد، راهی بیاندیشید تا همگان قدر و قیمت کشاورزی را دریابند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در تورم اخیر قیمت قند و شکر بیش از 2 برابر شد اما شرکت های قند همچنان اجحاف می کنند و چغندر قند به همان قیمت سال قبل از کشاورز می خرند، آیا ظلم دلالان و واسطه ها کافی نیست؟مناسب با افزایش قیمت قند و شکر قیمت چغندر قند نیز باید افزایش پیدا کند و در اسرع وقت اصلاح و متناسب سازی شود.

صالحی دارانی در ادامه نطق خود گفت: متاسفانه از سوی استان اعلام می شود در حوزه انتخابیه بنده سقف صدور مجوز مرغداری و پرورش دام و طیور پر شده است و امکان ایجاد مجموعه جدید نیست، اگر کشور با مشکل شدید تامین مرغ و تغذیه مردم رو به رو است پس این موانع بزرگ بر سر راه تولید چیست که احداث دامداری، مرغداری و گلخانه در این کشور از رفتن به کرات و سیارات دیگر هم دشوار تر شده است؟

وی اظهار داشت: بیشتر روستاهای منطقه با فرو نشست آب زیر زمینی به صورت سیار آبرسانی می شود و لازم است وزارت نیرو برای این بحران بزرگ اعتبار کافی جهت پروژه تامین آب شرب چهار شهرستان که در ردیف ملی بودجه 1400 قرار گرفت، درنظر گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر در مجلس انقلابی حرف از مدیران با حقوق نجومی زده می شود لازم است مدیران پر تلاش اندک بگیر غیر نجومی را هم ببینیم و نگاهی به حقوق و مزایای کارکنان دامپزشکی و سایر سازمان ها بیاندازیم و با خود بیاندیشیم که خدمتگذاران آموزش و پرورش و این سازمان ها چگونه زندگی می کنند، فرهنگیان و بازنشستگان لشکری و کشوری امروز چشم انتظار تکریم از سوی دولتمردان جهادی و مجلس انقلابی هستند تا رتبه بندی واقعی برای معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه برسد، بشتابید که فردا دیر است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس اظهارداشت: بیشتر روستاهای شهرستان های فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میان دشت مشکل جدی در اینترنت دارند و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی آسیب دیده اند و همچنان از اینترنت بهره اند.

وی افزود: پاداش پایان خدمت فرهنگیان مدت ها است به تعویق افتاده است شاید در این اوضاع تورم زمانی پاداش پایان خدمت فرهنگیان و حقوق معوقه معلمان اعزام به خارج پرداخت شود که فقط با آن بتواند یخچال معمولی برای جهیزه فرزندش تهیه کند، با این کمبود نیرو در آموزش و پرورش حداقل نیروهای با تجربه حق التدریس، نهضتی، خرید خدمات، پیش دبستانی و سرباز معلم را دریابید تا در کمک به آموزش و پرورش انگیزه بیشتر در خدمت داشته باشند، برای کمک به آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی را دریابید و موانع دست و پاگیر نو سازی برای آنان نتراشید و با اختصاص سهمیه سرباز معلم این مدارس را یاری کنید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوارها در مجلس بیان کرد: معقوله فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه جدی است اما متاسفانه ادارات ارشاد حوزه انتخابیه بنده با حداقل نیرو اداره می شوند و در سال های اخیر به صورت قانونی یا غیرقانونی فقط شاهد خروج نیرو از این ادارات بوده ایم لازم است وزیر مطابق چارت سازمانی دستور بررسی و تامین نیرو را صادر کند./

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول