اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خرید آسان میلگرد در وب‌سایت تجارت‌گرام

در ساختمان‌سازی به منظور افزایش استحکام یک سازه بخصوص تقویت مقاومت کششی، از محصولاتی به نام میلگرد استفاده می‌شود.

خرید آسان میلگرد در وب‌سایت تجارت‌گرام

در واقع انواع میلگرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت در بتن‌ها جای داده شده‌اند که از این طریق نسبت به افزایش مقاومت ساختمان‌ها اقدام می‌شود. به طور کلی میلگردها از جنس فولاد هستند با این حال ممکن است در نحوه‌ی تهیه آنها از الیاف پلیمری نیز بکارگیری شود. اگر بخواهیم تعریف کلی‌تری از میلگرد داشته باشیم، باید به پروفیل‌هایی اشاره کنیم که دارای سطح مقطع گرد و البته توپُر هستند. حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله به معرفی انواع میلگرد و نحوه تولید این محصول بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روز و فروشندگان میلگرد، اینجا کلیک کنید.

روش‌های تولید میلگرد

در کارخانه‌ها یا تولیدی‌های مختلف، نسبت به تهیه انواع میلگرد با استفاده از روش‌های مختلف اقدام می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

·روش نورد گرم

در این روش ابتدا شمش‌ها در میان یکسری غلتک جای خواهند گرفت و با توجه به فشاری که توسط این غلتک‌ها به شمش‌ها وارد می‌شود موجب کاهش قطر و افزایش طول آنها خواهد شد. در واقع استفاده از این روش با بکارگیری قالب‌های مخصوص انجام می‌شود و سپس شمش‌ها در دمای 1100 درجه سانتی‌گراد گرما داده شده تا آماده ورود به نورد شوند. ضمناً گفتنی است که بسته به نیاز، می‌توان میلگرد را در اندازه‌های مختلف تهیه کرد. نهایتاً نیز اگر بنا به تولید میلگرد آجدار باشد، اقدام به این کار خواهد شد.

·روش نورد سرد

پر واضح است به دلیل آنکه در روش نورد سرد، افزایش طول بهمراه کاهش قطر باید در دمای معمولی (دمای اتاق) انجام پذیرد، به همین دلیل برای استفاده از این روش، نیاز به تعداد غلتک‌های بیشتر خواهد بود. در کنار این مورد مراحل نورد نیز افزایش می‌یابد. همه‌ی این موارد باعث می‌شود که میلگرد تولید شده در این روش مقاومت فوق العاده‌ای داشته باشد و نسبت به روش نورد گرم از ظاهر بسیار مناسب‌تری نیز برخوردار باشد. (سطح آن صیقلی‌تری خواهد بود). به طور کلی تفاوت عمده بین روش‌های نورد سرد و نورد گرم بیشتر در دما و فعالیت بیشتر به جهت تهیه میلگرد است.

·روش ترمکس

در این روش از تهیه میلگرد تماماً باید از روش نورد گرم استفاده شود. با این حال در مراحل نهایی تولید، باید میلگرد را در آب یا روغن سرد کنند. البته با توجه به اینکه میلگرد تهیه شده در این مرحله، درجه‌ی بالایی از حرارت دارد، موادهای استفاده شده به جهت خنک کردن، فقط می‌تواند رویه محصول را از تب و تاب بیندازد و بخش‌های داخلی میلگرد کماکان داغ خواهند ماند. این کار سبب کاهش شکنندگی این‌گونه محصولات خواهد شد. ضمناً میلگردهایی که با استفاده از روش ترمکس تهیه می‌شوند از لحاظ آلیاژ نیز با یکدیگر فرق خواهند داشت.

·روش میکروآلیاژی

اگر چه در این روش از تهیه میلگرد نیز باید از روش نورد گرم استفاده کرد اما تفاوت اصلی این روش با نورد گرم در این است که در تهیه‌ی میلگرد از آلیاژهای دیگر نیز بکارگیری خواهد شد. در واقع این آلیاژها عبارتند از: نیوبیوم، تیتانیوم و... که منجر به افزایش استحکام میلگرد می‌شود. در کنار آن به انعطاف و کشش محصول نیز کمک خواهد کرد.

انواع میلگرد

به طور کلی میلگردها به دسته‌های ساده، آجدار و کلاف تقسیم‌بندی می‌شوند. اما اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر انواع این محصول را بررسی کنیم، باید به موارد زیر بپردازیم:

·میلگرد اروپایی

این نوع از میلگرد از منگنز تولید می‌شود و از جمله میلگردهای با مقاومت خوب به حساب می‌آید. ضمناً نحوه کار با این نوع میلگرد بسیار آسان بوده و معمولاً نیز توصیه به استفاده از آن در مناطق زلزله‌خیز نمی‌شود.

·میلگرد سیاه

اگر چه در بین میلگردهای تولید شده از میلگرد سیاه که یک نوع میلگرد محبوب به شمار می‌رود، بعنوان یک محصول با مقاومت کششی بسیا عالی یاد می‌شود اما یکی از معایب استفاده از این نوع میلگرد فرسایش زودهنگام آن است.

·میلگرد پوشش اپوکسی

این نوع میلگرد همان میلگرد سیاه است که با استفاده از یک پوشش به نام اپوکسی احاطه شده است. از مزیت‌های این میلگرد مقاومت آن در برابر خوردگی است که البته چنانچه آسیب‌های وارد شده به آن افزایش یابد، ممکن است مقاومتش را در برابر خوردگی از دست بدهد.

·میلگرد گالوانیزه

نوع دیگری از میلگردها هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند، به طوری که در این مورد حتی از میلگرد نوع اپوکسی نیز بهتر عمل می‌کنند. (مقاومت تقریباً چهل برابر). همین ویژگی سبب افزایش قیمت آن نسبت به دیگر میلگردها شده است.

·میلگرد پلیمری (جنس فیبر)

از ویژگی‌های این نوع میلگرد می‌توان به مقاومت عالی‌شان در برابر زنگ‌زدگی اشاره کرد. به طور کلی معمولاً از میلگرد پلیمری که یک محصول کامپوزیتی به شمار می‌رود در سازه‌هایی که با میدان‌های الکتریکی هم‌جوار نیستند، بکارگیری خواهد شد.

·میلگرد ضدزنگ فولادی

اگر نیاز به میلگردهای با کیفیت بالا در سازه‌های مختلف باشد، معمولاً از این نوع میلگرد بکارگیری می‌شود. هر چند استفاده از میلگرد ضدزنگ دارای هزینه‌های زیادی نسبت به دیگر انواع میلگرد است. ضمناً بیشترین کاربرد میلگرد فولادی ضدزنگ بعنوان نگه‌دارنده و تقویت کننده در سازه‌ها خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه، میلگرد فولادی پرکاربردترین فروآورده فولادی را بخوانید.

·میلگرد تقویتی

اصلی‌ترین مشخصه‌ی این نوع میلگرد دارا بودن مقاومت کششی فوق العاده است که به خوبی می‌تواند تا 180 درجه خم شود و به همین دلیل در بخش‌های مختلف یک سازه کاربردی خواهد بود. از نوع میلگرد از روش نورد گرم تهیه می‌شود.

·میلگرد ترانس

ویژگی‌ این نوع از میلگرد داشتن یک سطح صیقلی است که این موضوع سبب می‌شود که نه تنها در سازه‌ها بلکه برای موارد تزئینی نیز بکارگیری شود. این نوع میلگرد دارای انواع مختلفی از جمله دوپولیش، بلبرینگ‌خور، مفتول و مواردی از این دست است.

خرید راحت‌تر میلگرد با استفاده از وب‌سایت تجارت‌گرام

دستیابی به محصولاتی مانند میلگرد نیاز به شناخت بازار دارد. اما با استفاده از خدمات تیم تخصصی تجارت‌گرام، دیگر نیازی به صرف زمان برای یافتن فروشندگان این محصول نخواهد بود. در واقع تیم باتجربه‌ی تجارت‌گرام که از افراد با دانش تشکیل شده است با در نظر گرفتن تأمین‌کنندگان مختلف در زمینه فروش میلگرد، این امکان را در اختیار خریداران قرار داده است تا بر اساس نیازهایشان، نسبت به خرید این محصول اقدام کنند. لذا برای این منظور کافی است که به سایت تجارت‌گرام مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات سایت بهره ببرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول