اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۲۵۰۰ آمریکایی دیگر ظرف یک شبانه‌روز بر اثر کرونا جان باختند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و 434 آمریکایی دیگر، مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 700 هزار و 941 نفر رسید.

۲۵۰۰ آمریکایی دیگر ظرف یک شبانه‌روز بر اثر کرونا جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، روند مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های مرتبط با این ویروس در ایالات متحده همچنان صعودی است به طوریکه آمار و ارقام نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم دو هزار و ۴۳۴ نفر در ایالات متحده بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند تا مجموع قربانیان این ویروس به ۷۰۰ هزار و ۹۴۱ نفر برسد.

 

 

از طرف دیگر، آمار دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۱۵۸ هزار و ۲۸۴ نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و مجموع مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۴۳ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۳۳ نفر افزایش یافت.

 

 

روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده آمریکا، واکنش «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را نیز برانگیخت، به طوریکه وی روز گذشته (شنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد با ابراز تأسف از ۷۰۰ هزار تایی شدن تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده نوشت: «امروز، ما یک نقطه عطف تلخ و دلخراش دیگر را در این همه‌گیری ثبت می‌کنیم: بیش از ۷۰۰ هزار آمریکایی جان باختند. همانطور که این میزان غم‌انگیز از آمار مرگ و میر را تصدیق می‌کنیم، باید هر فرد و زندگی وی را به یادآوریم».

آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکیز در حالی است که وبگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» گزارش کرده است که تاکنون ۴۴ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۹۷ نفر از مردم آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و از آن میان ۷۱۹ هزار و ۶۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

روند صعودی قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که تاکنون ۳۹۳ میلیون و ۲۱۱ هزار ۱۲۳ دُز در سراسر آمریکا تزریق شده است.

چندی پیش گزارشی درباره وضعیت بسیار بد شیوع کرونا در آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند. (جزئیات بیشتر)

 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری  مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که خلال بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹، ۵۰۰ میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۳۴ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۱۲ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان چهار میلیون و ۷۹۸ هزار و ۸۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۶ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۷ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌ است.ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

با بالا رفتن آمار ابتلا و فوتی‌های مرتبط با کرونا در ایالات متحده، تدابیر دولت این کشور برای تزریق واکسن کرونا روز به روز تشدید می‌شود به طوریکه بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله»، شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» آمریکا،۶۰۰ تن از کارکنان خود را که بدون دلیل موجه از زدن واکسن امتناع می‌کنند، اخراج کرد.

طبق این گزارش، آن دسته از افرادی که شامل این طرح می‌شوند، در صورتیکه تا قبل از گفت‌وگوهای رسمی برای اخراج واکسن بزنند، می‌توانند مجدداً به کار خود بازگردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول