اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

درمان اگزمای فصل سرد با طب سنتی

اگزما یک بیماری ناشی از اختلالات کبدی است. پس برای درمان اگزما اول از همه باید به کبد رسیدگی کرد.

درمان اگزمای فصل سرد با طب سنتی

گروه زندگی: اگزما یک نوع حساسیت و بیماری پوستی است که هم در فصل گرم سال و هم در فصول سرد برای فرد بیمار تشدید می‌شود . البته راه اصلی پیشگیری از بروز اگزما رعایت خرد و خوراک و پرهیزهای غذایی است.

با رسیدن فصل پاییز و خشکی هوا آنهایی که اگزمای مزمن دارند بیش از همیشه نگران وضعیت خود می‌شوند. در این مطلب توصیه‌های طب سنتی برای مقابله با اگزما از طریق خرد و خوراک و پرهیزهای غذایی جمع‌آوری شده است.

 

چرا اگزما در پوست ایجاد می‌شود؟

اگزما یک بیماری ناشی از اختلالات کبدی است. پس برای درمان اگزما اول از همه باید به کبد رسیدگی کرد. آنچه وارد کبد هم می‌شود به غذایی که وارد معده می‌شود و نحوه خرد و خوراک و تمایلات غذایی افراد بستگی دارد.

طب سنتی معتقد است اگزما بر اثر سودا و حرکت مواد سودایی در پوست ایجاد می شود. بنابراین ممکن است این مواد گاهی تغییر مکان داشته باشند و در جاهای مختلف پوست ظاهر شوند.

اما اگر بخواهیم با زبان مزاج‌شناسی امروز مطلب را بیان کنیم، می‌گوییم که عمدتاً دو خلط خشک (یعنی صفرا و سودا) مخلوط با خون به سطح پوست آمده و ایجاد اگزما می‌کنند.

اگزمای نوع صفراوی در فصل گرما و با خوردن گرمی‌ها بروز پیدا می‌کند. اما نوع سوداوی هم در اوج گرما و هم در اوج سرما می‌تواند ایجاد شود.

روغن بازاری ممنوع

طب سنتی به طور کلی روغن سنتی را مطلوب‌تر می‌داند. اما معتقد است یکی از علل بروز بیماری پوستی اگزما، استفاده از روغن‌های تراریخته است. روغن‌های سالم مثل کنجد، زیتونو روغن‌های حیوانی مثل دنبه گوسفند و شحم گاو گزینه‌های مطلوبی برای جایگزینی روغن‌های تراریخته هستند.

 

یا غذای خام یا غذای پخته

از دیگر توصیه‌های رایج طب سنتی که اتفاقا با پیشگیری از اگزما هم مرتباط است، پرهیز ار درهم‌خوری مواد خام و پخته است. در طب سنتی غذا باید به تفکیک خورده شود. به عنوان مثال صحیح نیست که قبل با بعد از خوردن غذاهای خورشتی، ماست، سالاد یا ترشی بخوریم.

طب سنتی معتقد است این روش خوردن غذاها باعث فساد معده می‌شود. مکشل معده، کبد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگزما نیز یک بیماری ناشی از کارکرد ناصحیح کبد است. بهتر است موادخام نیم ساعت قبل از سرف غذای پخته و یا سه ساعت بعد از آن خورده بشود.

 

مایعات را با غذا نخوریم

این توصیه که هنگام صرف غذا نباید از مایعات استفاده کرد را تقریبا همه می‌دانیم. اما علت آن این است که آب و مایعات خوردن همراه غذا،هضم غذا را دشوار می‌کند و اخلاط فاسد و سرد را در معده تولید می‌کند.

همچنین باید بعد از خوردن غذا، تا سه ساعت چیز دیگری نخوریم.

ممنوعیت‌های اگزمایی

به طور کلی بهتر است برای درمان فوری اگزما این مواد غذایی از برنامه خرد و خوراک حذف بشود.  برنج سفید آبکش شده، موز، بادمجان، عدس، ماهی، ماکارونی و لازانیا، قهوه، نسکافه، چای، ماست، دوغ، هندوانه، قارچ، ترشی، سماق، گوشت گاو و نان فانتزی.

 

روغن زدن به بدن

همچنین برای رفع اگزما، مصرف برخی روغن‌های سنتی و روغن‌مالی کردن بدن با آنها توصیه می‌شود.

یکی از روش‌های توصیه شده طب سنتی این است که هرشب شکم، پهلو و مثانه با روغن زیتون چرب بشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول