اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سویه‌های جدید ویروس کرونا بیشتر از طریق هوا جابه جا می‌شوند

ویروس کرونا اغلب از طریق قطرات کوچکی که می‌توانند به سطح منتقل شوند و همچنین از طریق ذرات کوچک‌تری که آئروسل نام دارند و می‌توانند در فاصله های دورتر  شناور شوند منتقل می‌شود.

سویه‌های جدید ویروس کرونا بیشتر از طریق هوا جابه جا می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس  به نقل از نیویورک تایمز، سویه‌های جدید ویروس کرونا مانند آلفا و دلتا بسیار مسری هستند و نسبت به ویروس اصلی افراد بیشتری را درگیر می‌کنند. کشف این موضوع که ویروس کرونا در فضاهای سرپوشیده منتقل می‌شود، در سال گذشته تلاش‌ها برای مهار فراگیری را با شکست روبه رو کرد و بحث زیادی در خصوص ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و سیستم تهویه  هوا در فضاهای عمومی ایجاد کرد.

بسیاری از محققان اکنون هم نظر هستند که ویروس کرونا اغلب از طریق قطرات کوچکی که می‌توانند به سطح منتقل شوند و همچنین از طریق ذرات کوچک‌تری که آئروسل نام دارند و می‌توانند در فاصله های دورتر شناور شوند منتقل می‌شود. این ذرات مستقیم وارد ریه می‌شوند، عضوی از بدن که به شدت در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر می‌باشد.

تحقیقات اخیر، دیدگاه پیشین را تغییر نداده، بلکه بر این موضوع تاکید می‌کند که در برخی شرایط به ماسک‌های بهتری نیاز است. این موضوع نشان دهنده این حقیقت است که ویروس کرونا در حال تغییر به سمت روش‌هایی است که آن را نیرومندتر سازد.

همچنین تحقیقاتی بر روی مقایسه آلفا با ویروس اصلی و سویه‌های قدیمی‌تر ویرس کرونا انجام شده است. نتایج به دست آمده علت مسری بودن سویه‌های آلفا و دلتا و علت جایگزین شدن دلتا با دیگر سویه‌ها را توضیح می‌دهد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول