اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رزمایش دریایی و هوایی ارتش عربستان با ارتش پاکستان

رسانه‌های عربستانی از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروی دریایی و هوایی عربستان با پاکستان با هداف افزایش توان رزمی خبر دادند.

رزمایش دریایی و هوایی ارتش عربستان با ارتش پاکستان

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، نیری دریایی و هوایی ارتش عربستان  برای برگزاری یک رزمایش با ارتش پاکستان وارد بندر کراچی  در این کشور شد.

 به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «واس» شناورهای نیروی دریایی سعودی برای انجام رزمایش‌ دریایی مشترک با نیروهای دریایی پاکستان و شرکت در رزمایش دریایی «نسیم البحر 13» وارد بندر کراچی شدند.

دریاسالار «ساجر بن رافد العنزی»  فرمانده این رزمایش گفت که این تمرین تحت عنوان نسیم البهار توسط نیروهای دریایی عربستان با نیروهای دریایی پاکستان انجام می‌شود.

العنزی افزود که این رزمایش یکی از برنامه ‌های تمرینات نظامی مشترک با کشورهای دوست و برادر با هدف متحد ساختن مفاهیم و کار مشترک بین نیروی دریایی دو کشور برنامه ریزی شده است. وی افزود که افزایش تواتن دفاعی و رزمی از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

خبرگزاری واس همچنین گزارش داد که نیروهای هوایی سعودی با چندین هواپیمای جنگنده در این رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروی دریایی سعودی در این رزمایش حضور دارند.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، تیرماه با سفر به اسلام آباد بر روابط مستحکم با پاکستان که به چند دهه قبل باز می‌گردد، اشاره  و تاکید کرد که توسعه این روابط همچنان ادامه خواهد داشت.

چندی قبل نیز رزمایش مشترک با حضور پاکستان و 21 کشور دیگر تحت عنوان «برایت استار» با هدف تبادل تجربیات حرفه ای میان نظامیان، اتخاذ راهبرد مناسب جهت مبارزه با تروریسم، افزایش امنیت دریایی، آموزش نحوه عملیات های هوایی، ردیابی و انهدام پهپاد های دشمن، در عربستان سعودی آغاز شده است.

 این رزمایش با ورود پرسنل نظامی پاکستان، آمریکا، انگلیس، مصر، یونان، اردن و غیره به پایگاه نظامی «محمد نجیب» به رهبری عربستان سعودی برگزار شد.

پاکستان علاوه دبر روابط سیاسی همکاری‌های دفاعی و نظامی مناسبی با عربستان دارد و گفته می‌شود کمک‌های مالی نیز از ریاض دریافت می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول