اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جامعیت علامه حسن‌زاده آملی حاصل معیت او با ولایت فقیه بود

امام جمعه داراب گفت: علامه حسن‌زاده آملی، در سیاست و ولایت جامعیت داشت و سیاست را با ولایت فقیه می‌شناخت.

جامعیت علامه حسن‌زاده آملی حاصل معیت او با ولایت فقیه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام خسروی در آیین بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی که توسط ستاد مردمی ارتحال این عالم ربانی برگزار شد، اظهار داشت: علامه حسن‌زاده، یک سالک توحیدی بود که در ابعاد مختلف جامعیت داشت.

وی ادامه داد: جامعیت ایشان در ولایت و سیاست، در طریقت و شریعت همچنین معنویت و عقلانیت، منحصر به فرد است.

امام جمعه داراب با بیان اینکه عارف باید قدم به قدم تابع شریعت باشد، افزود: کسی که متشرع نباشد، نمی تواند عارف تلقی شود و علامه حسن‌زاده، از معدود عرفایی است که به طور تام، اهل شریعت بود.

حجت‌الاسلام خسروی، معنویت را از شئون عقلانیت برشمرد و اظهار داشت: اگر کسی ادعا کرد معنوی هستم اما رفتارش عقلانی نبود، این خصلت از او پذیرفتنی نیست که در این راستا، علامه به طور توامان، اهل معنویت و عقلانیت بود.

 وی با اشاره به دیگر ابعاد سلوکی علامه حسن‌زاده خاطرنشان کرد: این دانشمند سالک، در کنار این ابعاد معرفتی، هم اهل عشق بود هم مهر و محبت، هم اهل شوق بود هم علم ... و توجه به خانواده، همسر و فرزندان را اولویت‌ قرار می‌داد.

امام جمعه داراب ضمن تاکید بر اینکه جامعیت علم و فقه و... در علامه از معیت امام حاصل میشد، اضافه کرد: همه موجودات از معیت امام می توانند به مقام توحیدی برسند و در مورد علامه حسن‌زاده نیز همراهی با ولی فقیه، ایشان را به جایگاهی رفیع رساند.

حجت‌الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: علامه از ابتدای انقلاب که به عنوان امام جمعه آمل انتخاب شد، همراهی با امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را سرفصل کار قرار داد و در دوران دفاع مقدس نیز در عملیات کربلای پنج حضور داشت اما عده‌ای از ناآگاهی می‌گویند او فقط عارف بود و مجاهدت نکرده است!

انتهای پیام‌/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول