اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر ویژه «بنی گانتز» به رباط با هدف تقویت ارتش مغرب

رسانه‌ها از سفر آتی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب جهت عقد قرارداد ساخت پهپادهای انتحاری و سایر تجهیزات نظامی با این کشور خبر دادند.

سفر ویژه «بنی گانتز» به رباط با هدف تقویت ارتش مغرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد برای عقد قراردادهای همکاری نظامی از جمله برنامه‌هایی جهت توسعه تولید مهمات و ساخت پهپادهای انتحاری به مغرب سفر کند. 

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی عازم مغرب می‌شود که دو طرف  در حال توسعه پروژه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای تقویت نیروی هوایی مغرب هستند. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شرکت هوافضا صنایع هوایی اسرائیل چندین ماه است که با تیم های مغربی در حال توسعه تولید هواپیماهای بدون سرنشین است.

مغرب پس از استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری توسط جمهوری آذربایجان در طول جنگ دو ماهه سال گذشته با ارمنستان،  به استفاده از این جنگ افزار علاقه مند شد. پهپاد مورد علاق مغرب، به اندازه کافی کوچک برای دور زدن سامانه‌های رهگیر تشخیص هواپیمای دشمن با یک ماده منفجره 23 کیلوگرمی است. این پهپاد اگر  باهدفی درگیر نشود، دوباره در پایگاه  خود فرود می‌آید.

رژیم اسرائیل و مغرب سالها روابط اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی نزدیکی داشتند و در دسامبر، دو طرف توافقنامه عادی سازی را امضا کردند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، روابط نظامی رژیم اسرائیل و مغرب در درجه اول شامل همکاری اطلاعاتی و تجارت اسلحه است.

در ماه ژانویه سال گذشته، ارتش مغرب سه فروند پهپاد شناسایی اسرائیلی را در معامله‌ای به ارزش 48 میلیون دلار دریافت کرد.

بر اساس یک گزارش دیگر، رژیم اسرائیل سیستم‌های نظامی دیگر  از جمله سامانه‌های‌ ارتباطی و کنترل نظامی (مانند سامانه‌های راداری هواپیماهای جنگنده) را از طریق کشور ثالث به مغرب فروخت.

مغرب، یکی از چهار کشور عربی بود که سال گذشته در مورد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به همراه امارات متحده عربی، بحرین و سودان توافق کردند.  فلسطینی‌ها توافق‌های عادی سازی را «خیانت» به آرمان فلسطین تلقی کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول