اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی تلفنی «امامعلی رحمان» و« عمران خان» درباره افغانستان

رئیس جمهور تاجیکستان در تماس تلفنی با نخست وزیر پاکستان آخرین وضعیت افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

گفت‌وگوی  تلفنی «امامعلی رحمان» و« عمران خان» درباره افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌ و گو کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، این تماس تلفنی با ابتکار طرف پاکستانی صورت گرفت که در واقع ادامه گفت‌وگوی آغاز شده در 17 سپتامبر در شهر «دوشنبه» محسوب می‌شود.

در این گفت‌وگو طیف وسیعی از مسائل مهم مربوط به امنیت منطقه‌ای را بررسی کردند که در این راستا، بر وضعیت موجود در افغانستان تاکید ویژه صورت گرفت.

رحمان، در سخنانی تاکید کرد که توسعه اوضاع در این کشور همسایه همچنان در کانون توجه طرف تاجیکی قرار دارد، زیرا همه رویدادهایی که امروز در افغانستان اتفاق می‌افتند به طور مستقیم بر وضعیت امنیت منطقه، تاثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور تاجیکستان ایجاد گفت و گوی گسترده بین نیروهای مختلف افغانستان را عامل مهمی در ایجاد زودهنگام صلح و ثبات در آن کشور خواند و مجددا آمادگی کشورش را برای همکاری سازنده با همه طرف‌های علاقمند به منظور کمک به این روند در محدوده امکانات موجود، ابراز داشت.

در جریان این تماس تلفنی در خصوص ادامه تماس و رایزنی‌های دو کشور در همه سطوح در مورد مشکل افغانستان، توافقاتی حاصل شد.

گفتنی است که رئیس جمهور تاجیکستان در پایان مذاکرات با نخست وزیر پاکستان که 17 سپتامبر در شهر دوشنبه برگزار شد از توافق این کشور و پاکستان جهت مساعدت به برگزاری مذاکرات طالبان و تاجیکان افغانستان در شهر «دوشنبه» خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول