اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

امامی‌فر: پیشنهاد رسمی از پرسپولیس نداشته‌ام/ اطمینان دارم تیم ملی مقابل امارات و کره نتیجه می گیرد

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران گفت: پیشنهاد رسمی از پرسپولیس نداشته‌ام و اگر پیشنهاد رسمی دریافت کنم برای فعالیت در این باشگاه باید با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنم.

امامی‌فر: پیشنهاد رسمی از پرسپولیس نداشته‌ام/ اطمینان دارم تیم ملی مقابل امارات و کره نتیجه می گیرد

علیرضا امامی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: دوست دارم تحلیل و نگاه بلندی به وضعیت تیم ملی پس از جدایی کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس داشته باشم. طبق شرایط موجود پس از رفتن این مربی انتخابی صورت گرفت که در مجموع قابل قبول بود. تیم ملی کشورمان در دور پیش‌ مقدماتی و دو بازی مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی کسب کرد. ایجاد هماهنگی در بازی‌های ابتدایی این مرحله خیلی مهم بود و خیلی اهمیت داشت که تیم ملی در دو بازی ابتدایی‌اش چگونه کار کرده و چه نتایجی کسب می‌کند.

وی افزود: در مسابقه مقابل سوریه و عراق به بهترین شکل بازی کردیم و شش امتیاز کامل گرفتیم. هر چه به اواخر مسابقات نزدیک می‌شویم بازی‌ها سخت‌تر و انگیزه تیم‌ها برای صعود به جام جهانی بیشتر می‌شود. شاید برخی مواقع هم تیم‌ها بازیکنانشان را به دلیل مصدومیت از دست بدهند و کار سخت‌تر شود. به همین دلیل برد در دیدارهای ابتدایی خیلی مهم بود و امیدوارم این روند برابر امارات و کره جنوبی ادامه یابد. تیم ملی حس امیدواری نسبت به ادامه روند خوبش را به وجود آورده است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: یکی از مسائل مهم درباره وضعیت تیم ملی مشکلات ما برای برگزاری بازیهای دوستانه است. انجام دیدارهای تدارکاتی با حریف خوب و قدر بین‌المللی خیلی به تیم ملی کمک می‌کند. در دوران بازی خودم هم چنین اتفاقی رخ داد و تجربه‌ای که در دیدارهای تدارکاتی به دست آوردم خیلی به من و فوتبال ما کمک کرد. برگزار نشدن دیدارهای تدارکاتی، حلقه مفقوده تیم ملی است. 

امامی فر تصریح کرد: اگر بحث کرونا و نبودن زمان کافی را کنار بگذاریم متأسفانه در بحث دیپلماسی ورزشی برای ایجاد شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه تیم‌های ملی رده‌های مختلف شامل تیم امید، بانوان، فوتسال و تیم بزرگسالان مقابل حریفان قدر بین المللی مشکلاتی وجود دارد. فوتبالیست اگر با یک چهره مشهور و سطح بالای جهانی تنه به تنه شود قطعا تجربیات گرانبهایی به دست خواهد آورد. برگزار نشدن دیدارهای رسمی امکان دارد به تیم ملی ضربه بزند اما امیدوارم در دوران فعلی و با توجه به بهبود شرایط کرونایی هر چه سریع‌تر ایم معضل رفع شود. 

وی اضافه کرد: دیدارهای تدارکاتی نقش مهمی در ایجاد هماهنگی تیمی دارد. یادم می‌آید در دوران بازی خودم با تیم‌های خوبی مثل دانمارک، آمریکا، مکزیک و ژاپن بازی کردیم که همین مسابقات شخصیت تیمی را شکل می‌دهد. برخی بازیکنان در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی می‌کنند اما این موضوع شخصی است و سبب کسب تجربه فردی برای خودشان می‌شود اما باید شرایطی برای برگزاری دیدارهای دوستانه فراهم شود تا هماهنگی تیمی هم بیشتر شود. 

رئیس مرکز ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد:اطمینان دارم تیم ملی می‌تواند مقابل امارات و کره جنوبی هم نتیجه بگیرد زیرا تجربه بازیکنان ما بالا است و مهره‌های قابل اعتمادی داریم. کسب 6 امتیاز در دیدارهای قبلی سبب می‌شود با برنامه دو بازی آینده را پیش ببریم و امیدوارم نتایج خوبی کسب کنیم. 

امامی فر در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل الهلال توضیح داد: این مسابقه به دلیل تجربه خوب هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حساسیت خاصی دارد. پرسپولیس در سالهای اخیر دو بار به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسیده و قهرمان لیگ برتر شده است. فلسفه‌ای در پرسپولیس شکل گرفته و این تیم طبق تاکتیکی دیکته شده بازی می‌کند. پرسپولیس عجول نیست و با حوصله بازی می‌کند. بازیکنانش منتظر موقعیت برای ضربه زدن به حریف هستند اما با توجه به اضافه شدن برخی بازیکنان جدید هنوز هماهنگی کامل به ویژه در خط دفاعی در این تیم دیده نمی‌شود. امیدوارم این موضوع در مقابل الهلال به پرسپولیس ضربه نزند و کادرفنی بتواند سریع آن را پوشش بدهد.

وی خاطرنشان کرد: یادم می‌آید در دوران بازی خودم با پرسپولیس به کشورهایی مثل کانادا و یا دیگر کشورها برای بازی دوستانه می‌رفتیم. اکنون که بازی رسمی برگزار نمی‌شود، شاید بازیهای دوستانه بتواند به تیم کمک کند اما در کل باید خلأ دیپلماسی برای برگزار نشدن دیدارهای دوستانه در فوتبال کشورمان برطرف بشود. البته پرسپولیس باید آنالیز دقیق‌تری روی دیدارهای قبلی الهلال و دلیل قهرمان نشدن خود با وجود دو بار رسیدن به فینال داشته باشد. 

پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: باید با آنالیز دقیق به دلیل نرسیدن به جام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پی برد و روی آن در این فرصت باقی مانده کار کرد. نمی‌توانیم از تاریخ و گذشته یک باشگاه عبور کنیم. پرسپولیس باید مشکلاتی که مانع قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان شد برطرف کند. متأسفانه این تیم مسائل مدیریتی و مشکلات مالی هم در پرسپولیس دیده می‌شود و همین موضوع احتمال دارد روی کار تیم تأثیرگذار باشد. 

امامی‌فر در خصوص اینکه آیا مدیران فعلی باشگاه برای پست معاونت پرسپولیس پیشنهادی به وی دادند عنوان کرد: رسمی هیچ اتفاقی نیفتاده اما غیررسمی از طرف باشگاه با من صحبت شده است. تاکنون هیچ جلسه‌ای در این باره نداشته‌ایم. ابتدا باید پیشنهاد رسمی دریافت کنم تا درباره‌اش حرف بزنم. از طرفی رئیس مرکز ملی فوتبال و کارمند فدراسیون فوتبال هستم. اگر هم چنین موضوعی باشد باید با عزیزی خادم جلسه‌ای برگزار کرده و نظر وی را هم بدانم. به رئیس فدراسیون دست یا علی داده و برای کار جلو آمدم. در مرکز ملی به تیمهای ملی خدمت می‌کنیم. خدا را شکر در این 6-5 ماهی که در مرکز ملی هستم تیمهای ما مشکلی نداشتند و به همه آنها بهترین سرویس، خدمات و پشتیبانی را ارائه دادیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول