اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ادعای باکو: هیچ نیروی ثالثی در مرز ایران-جمهوری آذربایجان حضور ندارد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان هرگونه حضور عناصر رژیم صهیونیستی در مرز جمهوری آذربایجان و ایران را رد کرد.

ادعای باکو: هیچ نیروی ثالثی در مرز ایران-جمهوری آذربایجان حضور ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، امروز (دوشنبه) حضور هرگونه نیروهای طرف ثالث در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرده بود که حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادعا کرد: «ما اتهامات در خصوص حضور هرگونه نیروی ثالث در نزدیکی مرز (جمهوری) آذربایجان و ایران و تلاش‌های تحریک‌آمیز این نیروها را رد می‌کنیم زیرا این اظهارات هیچ‌گونه اساس و پایه‌ای ندارد».

عبدالله اوا در ادامه توضیح داد که به طور کلی، وجود هرگونه نیرو از جمله عناصر تروریستی در قلمرو جمهوری آذربایجان می‌تواند تهدیدی برای کشور جمهوری آذربایجان یا کشورهای همسایه به وجود آورد و بنابراین چنین مسئله‌ای جای هیچ بحثی ندارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در خصوص رزمایش‌های ایران در مرز جمهوری آذربایجان تصریح کرده بود که این گونه رزمایش‌ها در داخل اراضی ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی ایران است و در ارتباط با تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

امیرعبداللهیان در پاسخ به اتهام‌‌زنی‌های اخیر «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به ایران در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در خصوص رزمایش‌ نظامی ایران در مرز جمهوری آذربایجان گفته بود: «این یک رویداد بسیار تعجب‌آور است. هرکشوری می‌تواند هرگونه رزمایش نظامی را در قلمرو خود انجام دهد. این حق حاکمیتی آن‌ها است اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟ چرا زمانی که ارامنه در جبرائیل، فضولی و زنگلان بودند، چنین رزمایش‌هایی در کار نبود؟ چرا پس از آزادسازی این زمین‌ها پس از 30 سال اشغال برگزار می‌شود؟»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول