اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تکواندو آبادان هیچ زیرساخت و پشتوانه‌ای ندارد

سرمربی و مدیر فنی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان در خصوص آخرین وضعیت این تیم و رشته تکواندو در استان خوزستان، گفت: تکواندو آبادان هیچ زیرساخت و پشتوانه‌ای ندارد.

تکواندو آبادان هیچ زیرساخت و پشتوانه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم پالایش نفت آبادان به عنوان تنها نماینده خوزستان در ادوار اخیر لیگ برتر تکواندو، در چند سال اخیر سعی در تغییر سیمای خود از وابستگی به بازیکنان غیربومی و در دو فصل اخیر، سعی در استفاده حداکثری از بازیکنان بومی داشته است.

در کنار آن، وجود استعدادها و نخبگان ورزشی در سطح این شهرستان و استان خوزستان، این باشگاه را بر آن داشته تا با راه‌اندازی آکادمی و استفاده از بازیکنان بومی، فعلا خود را در کمرکش لیگ برتر تکواندو کشور حفظ کند تا در سال‌های آینده، بتواند با استفاده از داشته های خود، برابر رقبا صف‌آرایی کرده و با توان حداکثری بازیکنان بومی، در اندیشه کسب سکو در این آوردگاه باشد.

در همین ارتباط، سرمربی و مدیر فنی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان، در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر و در خصوص شرایط این تیم و چگونگی تمرینات و اهداف این باشگاه در این رشته، سخنانی را با اصحاب رسانه در میان گذاشت.

روح‌الله گودرزی سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان، در خصوص آخرین وضعیت این تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل اوج گیری پاندمی کرونا در ماه‌های اخیر، تمرینات خود را با یک وقفه طولانی آغاز کردیم که این موضوع، همزمان شد با انتظار باشگاه پالایش نفت آبادان برای اخذ مجوز حضور در رقابت‌های فصل آینده از سوی فدراسیون تکواندو که این مدت زمان با توجه به مدت باقی مانده تا آغاز رقابت ها در آبان ماه، برای آماده‌سازی تیم بسیار فرصت کمی است.

وی افزود: در سال گذشته یک تیم خیلی جوان را در مسابقات شرکت دادیم و امیدواریم که با برنامه بلند مدتی که تبیین شده، روی این بچه ها سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشیم و به هیچ عنوان قصد خارج کردن این بازیکنان را از چرخه فعالیت نداریم.

 

سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان، تصریح کرد: برای هر کاری زیرساخت‌هایی لازم است و تکواندو ما واقعیاتی در خود نفهته دارد که باید بپذیریم، ما هیچ زیرساخت و پشتوانه‌ای در تیم‌های پایه نداریم و عقبه این تیم هیچ چیزی نیست، بازیکنان ما یکباره از باشگاه خود وارد مسابقات بزرگی در کلاس جهانی مثل لیگ برتر ایران می‌شوند و این موضوع بی تجربگی بازیکنان را بیشتر مشهود می‌سازد، تا زمانی که زیرساخت‌ها را اصلاح نکنیم و برنامه‌ریزی نداشته باشیم، نتیجه نخواهیم گرفت.

گودرزی در پاسخ به این سوال، مبنی بر حجم بومی‌گرایی در این تیم، عنوان کرد: در سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ درصد این تیم بومی و متشکل از بازیکنان جوان آینده‌دار بود. اگر روی این بازیکنان سرمایه گذاری کنیم، آنها پنج الی ۶ سال می‌توانند برای تکواندو آبادان بازی کنند، به شرط اینکه حفظ شوند و روی آنها سرمایه‌گذاری شود.

وی در خصوص اینکه به دلیل برگزاری تمرینات و مسابقات این تیم در تهران و عدم فعالیت اصلی این تیم در آبادان، چه آورده‌ای نصیب  تکواندو شهرستان خواهد شد، عنوان کرد: این حضور در لیگ برتر بی‌تأثیر نیست، قطعاً روی باشگاه‌های آموزشی شهر و استان تأثیر خود را می‌گذارد و برای مربیان ایجاد انگیزه خواهد کرد، اگر بازیکنان در سطح لیگ برتر نتیجه بگیرند، باید زیرساخت‌هایی برای آنها، ایجاد شود که این زیرساخت نسل‌های دیگر و بازیکنان پایه را با منتفع خواهد کرد.

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در خصوص عدم میزبانی آبادان در لیگ برتر از رقبا، گفت: ما بارها با فدراسیون مکاتبه کردیم که میزبانی را به آبادان بدهند تا بتوان بازخورد آن را دریافت کنیم، اما متأسفانه اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشور تهرانی هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا فدراسیون مجاب شود تا بازی‌ها را به طور متمرکز در پایتخت برگزار کند.

گودرزی با اشاره به روند استعدادیابی و فعالیت سنین پایه در این رشته، ادامه داد: تیم ما با بازیکنان بومی همیشه در سطح استان عنوان نخست را داشته و در مسابقات پالایشگاه‌های کشور همواره قهرمان بود، بازیکنان بسیار خوبی داشتیم که از همین شهر و از بطن بازی‌های لیگ به اردوی تیم ملی دعوت شدند، چون از پایه در این شهر فعالیت وجود داشت، الان ۱۰ سال است که در تیم‌های پایه دچار خلاء است و تیم‌های ما در آبادان پشتوانه نیرو ندارند.

وی در خصوص اهداف این تیم برای فصل آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل پیش رو، قانون شامل تغییراتی شده و در پایان دو تیم سقوط خواهند کرد، سعید داریم تا در میانه جدول قرار گیریم، یک مقداری حساسیت کار در فصل پیش رو بیشتر کرده، سعی داریم با استعدادی که در اختیار داریم تعادل را در رتبه نهایی خود حفظ کنیم، اما برای فصول آینده حتما به فکر قرار گرفتن روی سکو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه پالایش نفت آبادان در چند روز گذشته، با به خدمت گرفتن یوسف کرمی قهرمان ارزنده کشورمان در میادنی جهانی، به عنوان مدیرفنی، سعی دارد تا ساختار سازی در این رشته را از سر گیرد.

 

یوسف کرمی، مدیر فنی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان در ادامه این نشست، در خصوص هدف‌گذاری باشگاه برای حضور وی در آبادان، عنوان کرد: خوشبختانه مدیرعامل باشگاه پالایش نفت ورزشی است و مشکلات را می‌داند، در ورزش به سرعت نمی‌توان از افکار ساختار سازانه خود نتیجه‌گیری کرد و در آبادان باید از سنین پایه کار شود و مقارن با آن مربی پرورش داد. حتی اگر این کارها در این منطقه صورت گیرد، در شهرهای دیگر این اقدامات صورت نمی‌گیرد و متأسفانه این معضلات وجود دارد.

کرمی افزود: هدف اصلی این است که استعدادیابی خوبی صورت گیرد و آموزش خوبی به این استعدادها داده شود و به آنها انگیزه بدهیم تا بتوانند در آینده در تیم لیگ برتری شهر خود فعالیت کنند. دیگر هدف ما این است که نیروی بومی خود را تقویت کنیم و در فصول پیش رو ابتدا با اتکای به آنان در لیگ بمانیم، سپس در سال‌های آینده به فکر کسب جایگاه و رفتن روی سکو باشیم. امیدواریم علیرغم صحبت‌هایی که صورت می‌گیرد، این برنامه ها عملی شود.

وی یادآور شد: بازیکنی که می‌خواهد وارد دنیای حرفه‌ای شود، با یک چالش عمده به نام خودباوری مواجه است، ما خیلی ورزشکار خوب داریم که به دلیل مشکلات روحی روانی ناشی از فقدان میادین و کسب تجربه لازم، موفقیت لازم را کسب نمی‌کنند، در بحث پایه و بازیکن سازی با چنین معضلاتی مواجه هستیم، این وظیفه مربیان است که بازینان را مهیا کند و این لازمه تمرینات خوب و مسابقات خوب است.

مدیر فنی تیم تکواندو پالایش نفت آبادان، بیان کرد: سعی داریم که ظرفیت‌های موجود را در استان گرد هم آورده و برای پیشرفت و اعتلای تکواندو در آبادان و ویترین آن که باشگاه لیگ برتری پالایش باشد استفاده کنیم، در گذشته ما بازیکنان بزرگی در استان خوزستان داشتیم که سوابق قهرمانی ملی و جهانی داشتند، این استان دارای استعدادهایی خوبی است و با آن امکانات گذشته این همه قهرمان داشتیم، حالا که امکانات بیشتر است پس میتوان موفقیت‌های گذشته را تکرار کرد و لازمه این است که برنامه‌ها عملی شود ، در غیر اینصورت حرف‌های زده شده، اهرم محرک خوبی نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول