اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: کره شمالی آماده عادی‌سازی روابط است

وزارت اتحاد کره جنوبی با اشاره به برقراری مجدد خطوط ارتباطی بین دو کُره، گفت این اقدام آمادگی پیونگ‌یانگ برای عادی‌سازی روابط با سئول را نشان می‌دهد.

سئول: کره شمالی آماده عادی‌سازی روابط است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره جنوبی اقدام همسایه شمالی خود در راه‌اندازی دوباره خطوط ارتباطی دوجانبه را نشانه آمادگی این کشور برای عادی‌سازی روابط توصیف کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت که از نظر سئول، اینکه پیونگ‌یانگ خطوط ارتباطی بین دو کُره را بازسازی کرد، نشانه آمادگی کره شمالی برای احیای روابط و برقراری صلح در شبه جزیره کره است.

پیش‌تر گزارش شده بود که کره جنوبی و کره شمالی صبح دوشنبه عملکرد عادی کانال‌های ارتباطی بین دو طرف را بعد از ۵۵ روز قطع ارتباطات، بازیابی کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه وزارت اتحاد کره جنوبی آمده است: «دولت ارزیابی می‌کند که احیای ارتباطات بین دو کره نشان‌دهنده آمادگی برای احیای روابط دوجانبه و ثبات در شبه جزیره کره است که با بحث واقع بینانه در مورد مشکلات احیای روابط بین دو کره و ایجاد صلح در شبه جزیره کره، از جمله اجرای توافق‌های دوجانبه آغاز می‌شود».

روابط دو کُره در تابستان سال ۲۰۲۰ پس از آنکه فعالان ضد پیونگ‌یانگ در کره جنوبی اعلامیه‌ها و مطالب تبلیغاتی به شمال ارسال کردند، پرتنش شد. در ابتدای ماه ژوئن سال قبل نیز تمام خطوط ارتباطی کره شمالی با همسایه جنوبی خود، از جمله کانال‌های نظامی و خط ویژه بین سران عالی دو کشور به‌صورت کامل ازبین رفت.

طرفین در ژوئن امسال برای احیای روابط توافق کردند و فعالیت کانال‌های ارتباطی بین کره‌ای را از سر گرفتند. همچنین از ماه آوریل سران دولت‌های سئول و پیونگ‌یانگ چندین بار پیام‌های رسمی رد و بدل کردند که منجر به برقراری ارتباطات شد.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول