اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری مراسم عزاداری به زبان‌های عربی و اردو در قم

مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به زبان عربی در روز دوشنبه و به زبان اردو در روز سه شنبه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و این مراسم به صورت زنده از صفحات اختصاصی آستان در فضای مجازی منعکس می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری به زبان‌های عربی و اردو در قم

 کمال ثریااردکانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، از فعالیت‌های واحد فضای مجازی اداره امور بین‌الملل حرم مطهر در ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر یاد و اظهار کرد: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) چهار کلیپ به زبان‌های عربی و انگلیسی برای نشر در صفحات امور بین‌الملل آستان مقدس تولید شده است.

وی افزود: یک ویژه‌برنامه به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به زبان تایی تولید خواهد شد که در ایام شهادت ایشان به صورت مستقیم از صفحه مجازی تایی زبان آستان مقدس پخش خواهد شد.

رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: دو برنامه کارشناسی به زبان اردو و آذری با مشارکت دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) برای پخش از صفحات فضای مجازی اردوی و آذری زبان در حال تولید است.

وی پوشش مراسمات عربی و اردو در ایام آخر ماه صفر و پخش مستقیم حال و هوای حرم در ایام آخر ماه صفر از شبکه‌های اجتماعی امور بین الملل آستان مقدس را از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای فضای مجازی دانست و گفت: انتشار محتوا و تصاویر متناسب با ایام آخر ماه صفر به صورت روزانه در صفحات مجازی و وب سایت‌های آستان مقدس از جمله فعالیت‌های واحد فضای مجازی اداره امور بین‌الملل حرم در این ایام است.

اردکانی ادامه داد: مراسم عزاداری حضوری به مناسبت ایام آخر ماه صفر به زبان عربی در روز دوشنبه ساعت ساعت ۱۹ با سخنرانی سیدمحمدباقر جلالی و در روز پنجشنبه ساعت ۱۹ با سخنرانی شیخ سعید الساری در شبستان حضرت زهرا(س) واقع در صحن امام هادی(ع) برگزار می‌شود و به صورت زنده از صفحه مجازی عرب زبان حرم مطهر به نشانی haramqom.arabic منعکس می‌شود.

رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مراسم عزاداری به زبان اردو نیز در روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی مولانا عقیل عباس معروفی و در روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی مولانا سید احتشام عباس زیدی در شبستان حضرت زهرا(س) واقع در صحن امام هادی(ع) حرم مطهر برگزار و از صفحه مجازی آستان مقدس بانوی کرامت به نشانی haramqumur به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول