اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

محمدی: زارع می‌تواند تا 10 سال در دنیا آقایی کند/یزدانی از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد امیدها گفت: زارع فوق ستاره‌ای است که می‌تواند تا 10 سال آینده در دنیا آقایی کند.

محمدی: زارع می‌تواند تا 10 سال در دنیا آقایی کند/یزدانی از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دو طلای یزدانی و زارع در مسابقات جهانی کشتی آزاد عنوان کرد: همه مردم در چند و چون کشتی یزدانی و تیلور قرار گرفته بودند آنها بهترین‌های این وزن در دنیا هستند. همه چیز به 6 دقیقه روی تشک، اینکه چه کسی باهوش‌تر است، چه کسی برنامه‌ریزی کرده و چه کسی از فرصت‌ها استفاده می‌کند بستگی داشت. حسن یزدانی از فرصت‌ها خوب استفاده کرد و با قهرمانی او دل مردم ایران چه در داخل و چه در خارج شاد شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد امیدها در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تفاوت کشتی حسن یزدانی مقابل تیلور در المپیک و فینال جهانی چه بود، خاطرنشان کرد: یزدانی در مسابقه جهانی هم 4 بر 2 پیش افتاد اما اشتباه نکرد، دست زیر کتف حریف برد و به این ترتیب 15 ثانیه را از تیلور گرفت. بی‌انصاف نباشید یزدانی در فینال المپیک هم با وجود، کشتی گرفت اما یک اشتباه باعث شد تا مدال طلا را از دست بدهد.

محمدی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر فینالیست شدن 4 ورزشکار دیگر در روز دوم و طلای امیرحسین زارع،  خاطرنشان کرد: این یکی از بهترین اتفاقات بود ما در یک روز بدون شکست در 16 مبارزه کشتی پیروز شدیم. زارع کشتی‌گیر پر تلاشی است که از نوجوانان شروع کرد و پیش رفت او فوق ستاره‌ای خواهد بود که می‌تواند حتی رکورد لوپز را هم بزند. او ورزشکار جوانی است و می‌تواند تا 10، 12 سال آینده در دنیا آقایی کند. 

دارنده مدال طلای جهان در سال 2006 افزود: سرلک جسورانه کشتی گرفت، امیرمحمد یزدانی از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد، محمد نخودی باهوش کشتی گرفت، از کامران قاسم‌پور هم همه انتظار داشتند که نتیجه خوب بگیرد او مقابل کاکس کشتی خوبی گرفت. 

مربی تیم ملی کشتی آزاد امیدها در پاسخ به این سؤال که آمادگی بدنی ورزشکاران در مسابقات جهانی را نسبت به المپیک چطور ارزیابی می‌کنید،‌گفت: در رده سنی بزرگسالان نمی‌توان از نظر تکنیک به ورزشکار چیزی اضافه کرد، این هنر هر مربی است که از نظر روانی و جسمانی بتواند در روز مسابقه ورزشکار را به شرایط ایده‌ال برساند در یک ماه نمی‌توان ساختار بدنسازی را تغییر دارد من فکر می‌کنم هنر این کادر فنی این بود که توانست بچه‌ها را از نظر روانی آماده کند و بچه‌ها را روز مسابقه به شرایط ایده‌آل برساند، این نقطه قوت کادر فنی بود.

انتهای پیام/‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول