اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمادگی نخست‌وزیر جدید ژاپن برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر جدید ژاپن که امروز منصوب شد، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت آماده دیدار بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است.

آمادگی نخست‌وزیر جدید ژاپن برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه پیشین ژاپن که امروز (دوشنبه) رسماً به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب شد، اعلام کرد که آماده دیدار بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است. اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که پیونگ‌یانگ طی ماه گذشته آزمایش موشک‌های جدید خود را تشدید کرده است.

اولین و آخرین دیدار حضوری رهبران کره شمالی و ژاپن در سال ۲۰۰۲ بود، زمانی که «جونیچیرو کویزومی» در سفر به پیونگ‌یانگ با «کیم جونگ ایل» دیدار و درباره موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی بحث و گفت‌وگو کرد. در سال ۲۰۱۹، «شینزو آبه» نخست‌وزیر وقت ژاپن آمادگی خود را برای ملاقات با کیم جونگ اون بدون پیش‌شرط برای پایان دادن به بی‌‌اعتمادی طولانی‌مدت بین دو کشور اعلام کرد، اما این دیدار هرگز محقق نشد. 

 

کیشیدا همچنین خاطرنشان کرد که توکیو توانایی دفاعی خود را تقویت می‌کند و همچنان اتحاد آمریکا و ژاپن را سنگ بنای سیاست خارجی این کشور می‌داند.

هفته گذشته، مقامات ارشد نظامی ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در تماسی، امنیت منطقه‌ای و آنچه تهدیدهای ناشی از برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی خواندند را مورد بحث قرار دادند.

این گفت‌وگو در پی گزارش‌هایی مبنی بر اقدام پیونگ‌یانگ به آزمایش موشک‌های مافوق صوت و ضد هوایی تازه توسعه یافته خود صورت گرفت. به طور کلی، حداقل شش پرتاب موشکی توسط پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۲۱ انجام شده است.

نخست‌وزیر جدید ژاپن همچنین در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود متعهد شد که نهایت تلاشش را در ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های اتمی به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، گذشته از نگرانی‌ها در خصوص برنامه‌های موشکی پیونگ‌یانگ، ژاپن همچنین معتقد است که کره شمالی ممکن است تهدیدی برای امنیت سایبری باشد. در ۲۸ سپتامبر، توکیو نقشه راه سه ساله امنیت سایبری خود را تصویب کرد که کره شمالی را به عنوان یکی از کشورهای در حال ظهور تهدید سایبری با قابلیت‌های تقویت شده، همراه با چین و روسیه معرفی کرد.

کیشیدا هفته گذشته در انتخابات رهبری حزب حاکم این کشور پیروز شد و هم‌اکنون جانشین سوگا شده است که تنها یک سال به عنوان نخست‌وزیر ژاپن خدمت کرد و پس از آن استعفا کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، رهبر جدید حزب حاکم ژاپن می‌بایست برای بهبود وجهه این حزب که تا حد زیادی در نتیجه عملکرد یوشیهیده سوگا تحت تأثیر قرار گرفته، تلاش کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن از نحوه رسیدگی سوگا به همه‌گیری کرونا و اصرار وی برای برگزاری المپیک در شهر توکیو در تابستانی که گذشت، بسیار ناراضی هستند.

خبرگزاری کیودو با گزارش استعفای سوگا نوشت، نخست‌وزیر بعدی این کشور با چالش‌هایی چون رسیدگی به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا و تضمین یک ائتلاف قوی با واشنگتن در میان افزایش خطرات امنیتی منطقه‌ای روبرو خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول