اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا: بدون هیچگونه پیش شرطی آماده مذاکره با کره شمالی هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت ایالات متحده آماده مذاکره با کره شمالی بدون هیچگونه پیش شرطی است.

وزارت خارجه آمریکا: بدون هیچگونه پیش شرطی آماده مذاکره با کره شمالی هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه رهبر کره شمالی بارها به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ اشاره کرده، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که دولت «جو  بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بدون پیش شرط آماده مذاکره با کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در نشست خبری گفت: «ما در حال هماهنگی نزدیک با متحدان خود هستیم .ماهمچنین آماده دیدار بدون پیش شرط با کره شمالی هستیم.»

این در حالی است که روابط جدیدی بین کره شمالی و جنوبی برقرار شده و اولین خط تلفن بین دو کره برای اولین بار در دو ماه گذشته فعال شد. پیشتر بایدن از تمایل «دونالد ترامپ» برای ملاقات با رهبر کره شمالی انتقاد کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید نیز در روزهای گذشته با تکرار تعهد آمریکا برای گفت‌وگو با کره شمالی، گفت که ایالات متحده آمادگی دارد در مورد طیف وسیعی از مسائل با کره شمالی گفت‌‌وگو کند.

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید پس از آنکه «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی، ایالات متحده را متهم کرد که قصد خصمانه‌ای علیه کره شمالی دارد، این سخنان را مطرح کرد. ساکی در مورد صحبت‌های کیم در نشست اخیر پارلمان  کره شمالی گفت: «ما همچنان آماده گفت‌وگو در مورد طیف وسیعی از مسائل هستیم.»

ساکی خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ هنوز به اقدامات آمریکا پاسخ نداده است. وی گفت: «ما پیشنهادات خاصی برای گفت‌وگو با کره شمالی ارائه کرده ایم ، اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که کشورش از گفت‌وگو بین دو کره حمایت خواهد کرد. وی گفت: «از نظر مذاکرات بالقوه بین کره شمالی و کره جنوبی، بدیهی است که ما خود را برای مشارکت احتمالی اماده کرده‌ایم.»

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در چهارشنبه گذشته گفت که ایالات متحده سیاست خصمانه نسبت به  کره شمالی دارد و پس از هشت ماه پس از روی کار آمدن دولت  «جو بایدن» این سیاست تغییر نکرده است.

کیم پیشتر گفته بود که کره شمالی از اوایل اکتبر کانال‌های ارتباطی مستقیم خود با کره جنوبی را بازگشایی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول