اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پوشش بیمه سلامت برای ۲۲ هزار معلول در گلستان/ ۵۴ هزار گلستانی دارای معلولیت چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان از پوشش بیمه سلامت 22 هزار معلول در استان خبر داد.

پوشش بیمه سلامت برای ۲۲ هزار معلول در گلستان/ ۵۴ هزار گلستانی دارای معلولیت چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

محمود امانیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان، با اشاره به وضعیت پوشش بیمه‎ای افراد دارای معلولیت در استان اظهار کرد: براساس ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی موظف است پوشش بیمه افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه‎ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد خدماتی همچون خدمات توانبخشی، درمانی و روانی را تحت پوشش قرار دهد.

وی تصریح کرد: تفاهم‎نامه‎ای با سازمان بیمه سلامت منعقد شده تا بتوانیم از یکسری خدمات ستاره دار تحت پوشش بیمه استفاده کنیم.

* ۸۱ مرکز غیردولتی، خدمات درمانی و توانبخشی برای معلولان در سطح گلستان انجام می‎دهند

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان با بیان اینکه ۲۲ هزار فرد دارای معلولیت در استان تحت پوشش بیمه سلامت سایر اقشار هستند، افزود: این افراد می‎توانند از همه مراکز خصوصی و دانشگاهی استفاده کنند، هزینه درمانی این افراد بیمه‎ای محسوب می‎شود، افرادی که دفترچه بیمه ندارند به اداره‎های بهزیستی در سطح شهرستان‎ها مراجعه و بسته به هزینه‎ فرد دارای معلول با توجه به اعتبارات سازمان بهزیستی، می‎توانند فاکتورهای خود را به سازمان بهزیستی تحویل و هزینه خود را دریافت کنند.

امانیان با بیان اینکه ۵۴ هزار فرد دارای معلولیت در استان وجود دارد، اضافه کرد: ۸۱ مرکز غیردولتی، خدمات درمانی و توانبخشی در سطح استان انجام می‎دهند خدمات پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، خدمات روانشناختی، گفتار درمانی، خدمات روانشناختی،کاشت حلزون شنوایی و سمعک و کمک هزینه تشخیص و درمان در کلینیک‎های خصوصی طرف قرارداد ما هستند و به صورت رایگان یا حداقل هزینه خدمات ارائه می‎شود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول