اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بهترین رنگ اتاق خواب «کودکان»

استاد معماری گفت:رنگ اتاق خواب بچه‌ها باید از بین رنگ‌های روشن انتخاب شود؛ بچه‌ها رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و نارنجی را بیشتر دوست دارند و زودتر می‌شناسند.

بهترین رنگ اتاق خواب «کودکان»

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، ندا مسروری استاد معماری دانشگاه  در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم درباره رنگ‌ها، گفت:در واقعیت اصلا رنگ وجود ندارد و این نور است که باعث می‌شود طیف‌های مختلف با طول موج‌های متفاوت به وجود بیاید و ما رنگ‌ها را ببینیم اما در عین حال نمی‌توانیم دنیای بدون رنگ را متصور شویم.

وی تصریح کرد: شبکیه چشم ما مخروطی است و در ابتدا فقط رنگ‌های آبی، زرد و قرمز را می‌بیند و رنگ‌های ثانویه سبز و نارنجی و قهوه‌ای است و با ترکیب آن‌ها رنگ‌های ثالثیه به وجود می‌آید.

این استاد معماری افزود: رنگ‌هایی با طیف رنگی زرد تا قرمز گرم هستند و طیف سبز تا آبی سرد است. بنفش رنگی میانه است که می‌تواند سرد یا گرم باشد؛ اگر قرمز آن بیشتر باشد گرم و اگر آبی آن بیشتر باشد سرد است.

وی اضافه کرد: برخی از رنگ‌ها هم خنثی هستند مثل سفید، سیاه، خاکستری، کرم و بژ که خود اینها به دو دسته سرد و گرم و تقسیم می‌شوند.

مسروری درباره تاثیر رنگ‌ها بر روحیه انسان، اظهار داشت: رنگ‌ها روی ادراک و روان انسان‌ها تاثیر می‌گذارند و باعث می شوند احساس متفاوتی به فضا داشته باشیم.

وی تصریح کرد:رنگ نشانه فرهنگ و شخصیت ما هم هست و متناسب با این که چه چیزی را می‌خواهیم به مخاطبین القا کنیم باید رنگ‌های متفاوتی را هم استفاده کنیم.

مسروری بیان کرد:رنگ اتاق خواب بچه‌ها باید از بین رنگ‌های روشن انتخاب شود؛ بچه‌ها رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و نارنجی را بیشتر دوست دارند و زودتر می شناسند. رنگ‌های اتاق خواب بهتر است از ترکیب رنگ‌های خنثی و رنگ‌های آرامش بخش باشد تا خواب دچار آشفتگی نشود.

این کارشناس معماری دلیل استفاده رنگ سبز در اتاق عمل را اینگونه تبیین کرد: رنگ سبز آرامش بخش است و گستره دید افراد را وسیع می‌کند؛ برای همین در اتاق عمل و فضای بیمارستان از این رنگ استفاده شده است تا علاوه بر آرامش بیماران، پزشکان با تمرکز بیشتری کارشان را انجام دهند.

مسروی بیان داشت: رنگ‌ها بر روان انسان تاثیر مستقیم دارند؛ وقتی رنگ زرد می‌بینیم حس بی حالی و ناخشنودی خاصی داریم؛ به همین دلیل می‌گویند در سالن‌های غذاخوری از این رنگ استفاده نشود و رنگ‌های جذاب تر مثل نارنجی و قرمز به کار برده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول