اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تولیت حرم شاهچراغ: بسیج دانشجویی پرچمدار مطالبه‌گری در راستای اهداف انقلاب باشد

تولیت حرم شاهچراغ (علیه السلام) در دیدار با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس بر مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

تولیت حرم شاهچراغ: بسیج دانشجویی پرچمدار مطالبه‌گری در راستای اهداف انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در این دیدار اظهار کرد: بسیج هر کجا که حضور داشته، همواره منشأ خیر و برکت بوده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۲۱سوره مبارکه احزاب می فرمایند: "لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَة" یعنی یقیناً برای شما در [روش و رفتار]، پیامبر(ص) الگوی نیکویی است همچنین امام خمینی(ره) الگوی اصلی انقلاب اسلامی ایران را از الگوی عصر نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) گرفتند و در دنیای جدید، آن را  به بزرگترین انقلاب مردمی جهان تبدیل کردند.

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به بعثت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: بعثت و انقلاب پیامبر(ص)، خارج از چارچوب های رسمی و نهادهای حاکمیتی، اقتصادی، عشیره‌ای و طایفه ای آن زمان که برپایه زر و زور و تزویر بودند، شکل گرفت. انقلاب اسلامی ما هم با رهبری حضرت امام(ره)، با الگوبرداری از همین حرکت پیامبر(ص) انجام شد.

تولیت حرم مطهر با اشاره به شکل گیری بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸، خاطرنشان کرد: در همان ابتدای انقلاب، با تیزبینی و روشن‌بینی حضرت امام(ره)، این نهاد مقدس و شجره طیبه شکل گرفت و بحمدالله تمام این فراز و نشیب هایی که در طول این سال ها، استکبار جهانی پیش روی انقلاب درست کرده با همت بسیج، همگی دفع و پشت سر گذاشته شده اند.

وی با اشاره به جایگاه بسیج دانشجویی در دانشگاه ها گفت: وجود بسیج دانشجویی به عنوان یکی از تشکل های فعال و گسترده در عرصة دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است و بسیج دانشجویی باید پرچمدار انقلاب اسلامی و مطالبه گری در دانشگاه باشد.

تولیت حرم مطهر، ضمن تاکید بر لزوم جذب حداکثری اقشار مختلف در زیر چتر بسیج، سه مؤلفه معرفت دینی، معنویت و تحلیل سیاسی توأم با بصیرت را از ویژگی های اساسی و رمز موفقیت بسیج دانشجویی دانستند که لازم است مورد اهتمام جدی بسیجیان قرار گیرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول