اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رویکرد فعالیت‌های بسیج سازندگی مبتنی بر توانمندسازی مردم است

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رویکرد فعالیت‌های بسیج سازندگی مبتنی بر توانمندسازی مردم است و در کنار مأموریت‌ها فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی را با قوت دنبال می‌کند.

رویکرد فعالیت‌های بسیج سازندگی مبتنی بر توانمندسازی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا عسگری در دیدار با خانواده معظم شهید والامقام محمدصادق بابایی جاپلقی به همراه مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی و تعدادی از مسئولین گروه‌های جهادی اظهار کرد: اقتدار کشور برگرفته از مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس است و امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو ادامه مسیر شهدا و ولایتمداری ملت ایران است.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا که راه و مسیر شهدا را با استقامت و بصیرت خود ادامه دادند به عنوان پرچم‌داران دفاع از ارزش‌های اسلامی در تاریخ می‌درخشند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: رزمندگان جهاد سازندگی در طول دفاع مقدس با نقش ارزنده و تأثیرگذار خود موفقیت‌ها و حماسه‌های ماندگاری خلق کردند و نقش‌آفرینی رزمندگان جهاد سازندگی در دفاع مقدس با روحیه جهادی و انقلابی موجب شگفتی و حیرت دشمنان شد و عنوان سنگرسازان بی‌سنگر که توسط حضرت امام(ره) برای آنها به کار برده شد بسیار حکیمانه و دقیق بود و در واقع سنگرسازان بی‌سنگر درس مقاومت و ایثار به ملت آموختند.

عسگری ادامه داد: بسیج سازندگی امروز با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند و کار امروز بسیج سازندگی که توأم با اخلاص است جهاد فی‌سبیل‌الله محسوب می‌شود و مسیر بسیج سازندگی در امتداد با مسیر شهدا و مقدسی است و البته جهادگران بسیجی امروز باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: رویکرد فعالیت‌های بسیج سازندگی مبتنی بر توانمندسازی مردم است و در کنار مأموریت‌ها فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی را با قوت دنبال می‌کند و امروز گفتمان خدمت‌رسانی که در استان جاری شده به برکت تلاش‌های بسیج سازندگی در نقطه به نقطه استان است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج با روحیه ولایتمداری، انقلابی و مردمی آماده خدمت بی‌منت به مردم در بخش‌های مختلف کشور است و در عرصه محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با قوت پیش می‌رود؛ گفت: مهم‌ترین دلیل موفقیت بسیج سازندگی اخلاص و روحیه ایثار و خدمت‌رسانی جهادگران بسیجی است که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در سخت‌ترین شرایط برای خدمت به مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.

عسگری ادامه داد: مردمی بودن و مشارکت مردمی در فعالیت‌های بسیج سازندگی از دلایل دیگر موفقیت است و بسیج سازندگی یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت و مبارزه با فقر در کشور است و امروز جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان و مردم دارد و توانسته با فعالیت‌های سازنده خود امید و نشاط را در بسیاری از مناطق احیا کند.

وی گفت: بسیج سازندگی در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی موفق عمل کرده و امروز بسیج سازندگی آمادگی کامل را برای کمک به دولت انقلابی سیزدهم در همه ابعاد دارد و با تکیه بر ظرفیت گروه‌های جهادی که به شکل مویرگی در نقطه به نقطه استان سازمان‌دهی شده‌اند در راستای خدمت به مردم و در کنار دولت نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش فارس شهید والامقام محمدصادق بابایی، در بیست و چهارم خردادماه سال ۱۳۳۶ در شهر اراک و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به میادین نبرد رفت و در عملیات رمضان از ناحیه پا مجروح شد، او پس از سلامتی وارد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی (سابق) شد و از همان موقع فعالیت‌هایش را با مهندسی جنگ آغاز کرد، پس از مسئولیت جذب و سازمان‌دهی به دلیل تحولاتی که در مسئولیت‌های پشتیبانی مهندسی به وجود آمد، وی مسئولیت جانشینی پشتیبانی جنگ استان را به عهده گرفت و سپس به عنوان فرمانده گردان انتخاب شد و پس از جلسه‌ای در منطقه، به عنوان مسئول پشتیبانی و مهندسی جنگ استان مرکزی در مناطق عملیاتی معرفی شد و تا پایان عملیات کربلای ۱۰ که به افتخار شهادت نائل آمد؛ در این سمت خدمت کرد.

هم‌رزمش می‌گوید: در منطقه حین انجام کارهای مهندسی وقتی مشکلی پیش می‌آمد خیلی صبورانه با مشکلات برخورد می‌کرد، به یاد دارم برای احداث پل عظیمی مشغول فعالیت بودیم و کار دچار مشکل شد، معمولاً وقتی برای ستاد مشکلی پیش می‌آمد وضو می‌گرفت و دو رکعت نماز می‌خواند و تمام هم‌رزمان معترف‌اند که هیچ موردی نبود که مگر پس از نماز و راز و نیاز محمد با خداوند متعال مشکلات حل نشود.

بعد از عملیات کربلای پنج  قصد داشت با توجه به اینکه که کارها سبک‌تر شده به مرخصی بروند و اولادی را که خداوند به او اعطاء کرده، ببیند، عملیات نصر یک و دو آغاز شد و بلافاصله به غرب رفت و در این دو عملیات شرکت فعالیت داشت و بار سنگین فرماندهی گردان به عهده وی بود.

وقتی هم‌رزمانش به او می‌گویند چرا به مرخصی نمی‌روی؟ گفت نمی‌دانم چه موقع باید بروم؛ پس از آن به منطقه شیلر برای انجام کاری می‌رود و بعد از آن می‌خواهد به منزل خود تلفن بزند که حمله هوایی دشمن آغاز می‌شود.

با بمباران نمودن منطقه توسط هواپیماهای دشمن، حاج صادق خودش را به روی هم‌رزمی که با او بوده می‌اندازد و خودش را سنگر و حفاظی برای او می‌نماید تا به او آسیبی نرسد. بدن خودش آماج ترکش‌های راکت قرار گرفته و به مقام رفیع شهادت نائل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول