اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

کارنامه ورزشی اینترنشنال علیه ایران

رسانه ورزشی خاندان سعودی که ماه‌ها در راستای تحریم و تعلیق ورزش ایران تلاش کرده، حالا مظلوم نمایی می کند که چرا پژمان درستکار با کار درست اجازه مصاحبه به آنان را نداده است!

کارنامه ورزشی اینترنشنال علیه ایران

از شایعه تا واقعیت: چند هفته از گاف بزرگ رسانه سعودی ایران اینترنشنال می‌گذرد. اواخر شهریورماه بود که این رسانه در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، عکس نوید افکاری را روی تصویر حسن یزدانی قهرمان ملی کشورمان مونتاژ کرد. اقدامی که با واکنش تند مردم ایران روبه‌رو شد. اما حالا پس از قهرمانی حسن یزدانی در مسابقات جهانی کشتی، این رسانه سعی کرده حاشیه‌ جدیدی برای این ورزشکار محبوب ایران و سرمربی‌ کاربلدش ایجاد کند.


اینترنشنال عکس نوید افکاری را روی تصویری از حسن یزدانی قهرمان نام‌آشنای کشورمان جعل کرد

 

رسانه لندنی اینترنشنال که هنوز حتی از اقدام زشت خود در جعل تصویر حسن یزدانی عذرخواهی نکرده است، این بار با انتشار ویدئویی کوتاه هجمه به کادر فنی و تیم ملی ایران را کلید زده است؛ در این فیلم، سرمربی تیم ملی هوشمندانه مانع از مصاحبه حسن یزدانی با رسانه سعودی می‌شود. 

 

ماجرای مصاحبه اختصاصی با قهرمانان ایرانی

ورزشکاران پس از مسابقه‌ای سنگین در این سطح، معمولا شرایط مناسبی برای مصاحبه کردن ندارند. به همین دلیل در اغلب رشته‌های ورزشی، مصاحبه با ورزشکار به زمان مشخص و مکان از پیش تعیین شده محدود می‌شود.

در شرایطی که به دلیل فشار شدید روانی ممکن است یک ورزشکار حتی آمادگی مصاحبه فنی را نداشته باشد، قطعا تشخیص هویت یک خبرنگار و رسانه آن و یا اغراض سیاسی پشت یک مصاحبه، کاری به مراتب دشوارتر است. این دقیقا همان چیزی است که گزارشگر اینترنشنال سعودی از آن اطلاع داشت و تلاش کرد از آن سوءاستفاده کند و با مخفی کردن هویت رسانه‌اش به کشتی‌گیران ایرانی نزدیک شود تا مصاحبه چندثانیه‌ای را با عنوان «مصاحبه اختصاصی» تهیه کند و برای رسانه خود کسب اعتبار کند؛ اقدامی که با هوشمندی پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران ناکام ماند.


اینترنشنال که تا چندی پیش تمام تلاش خود را برای تحریم ورزش ایران به کار گرفته بود
حالا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا خود را در قهرمانی و شادی ایرانیان سهیم نشان دهد

البته خبرنگار اینترنشنال دست از این اقدام زشت خود نکشید و در لحظاتی که حسن یزدانی غرق در شادی دریافت مدال طلا بود، بالاخره به او نزدیک شد و از او خواست پیامی به هم‌وطنان بدهد. در نهایت هم پیام تبریک یزدانی را به‌عنوان گفت‌وگوی اختصاصی قهرمان ایرانی با این رسانه سعودی منتشر کرد تا خود را شریک شادی ایرانیان نشان دهد.

 

چرا نباید با اینترنشنال مصاحبه کرد؟

این شبکه که با پول سعودی‌ها برای حمله به افکار عمومی ایران اداره می‌شود، بارها به جامعه ایرانی خیانت کرده است. در زمان اوج تحریم‌ها و کرونا بخش‌هایی از این  اقدامات غیرحرفه‌ای برای مردم ایران روشن شد (اینجا و اینجا و اینجا را ببینید)

در موضوع ورزش نیز رسانه سعودی اینترنشنال در کنار بسیاری از رسانه‌ها و افراد سابقه‌دار ضدانقلاب و منافقین تلاش کرد تا ورزش ایران تحریم شود.

بخش زیادی از پروژه تحریم ورزش ایران توسط قبادی پاشا پیگیری می‌شد. همان فردی که در مسابقات جهانی کشتی تلاش می‌کرد تا در پوشش خبرنگار اینترنشنال به هرنحوی شده با قهرمانان ایرانی مصاحبه اختصاصی بگیرد. در ادامه نمونه‌‌هایی از برنامه‌های این شبکه برای تحریم ایران را مشاهده می‌کنید:

 


رسانه سعودی اینترنشنال مدت‌ها تلاش می‌کرد تا ورزش ایران مورد تحریم مجامع جهانی قرار گیرد

 

اینترنشنال در المپیک

در المپیک ۲۰۲۰ هم کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در دستور کار اصلی رسانه‌های معاند قرار داشت. این هجمه‌ها با کسب اولین مدال طلای ایران توسط جواد فروغی آغاز شد. اینترنشنال و کاربران معاند فضای مجازی  سعی کردند که این مدافع سلامت کشورمان را که مدتی در جبهه‌های حق علیه باطل مقابل داعشیان ایستادگی کرد را تروریست خطاب کنند. آنها حتی تا پس گرفتن مدال طلای المپیک از وی هم پیش رفتند.


اینترنشنال سعودی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مدال طلای المپیک ایران پس گرفته شود

 

رسانه‌های این جریان سعی کردند تا با داغ کردن این موضوع به هربهانه‌ای، فشارها به این ورزشکار کشورمان را زیاد کنند. نمونه آن اظهارنظر ورزشکار کره‌ای علیه جواد فروغی بود. اما زمانی که ورزشکار کره‌ای عنوان کرد که اشتباه کرده، این رسانه ها مصاحبه ورزشکار کره‌ای را بایکوت کردند. (گزارش کامل را اینجا بخوانید)


اینترنشنال سعودی فقط خبرهایی را پوشش می‌دهد که علیه مردم ایران باشد

 

پس از کسب مدال طلای المپیک توسط سجاد گنج زاده، کاراته کار کشورمان و تقدیم مدال به مردم مظلوم خوزستان، اینترنشنال و دیگر رسانه‌های این جریان بار دیگر شروع به حاشیه سازی کردند و مدعی شدند که صداوسیما صحبت‌های وی را سانسور کرده است.


اینترنشنال با دروغ‌پردازی سعی می‌کرد ورزشکاران را در مقابل مردم قرار دهد

درحالی که تصاویر تلویزیونی به خوبی نشان می‌داد که مجری شبکه ورزش به دلیل کیفیت نامناسب ارتباط، چند بار  قصد قطع کردن صحبت وی را داشت و این موضوع ربطی به محتوای حرف گنج‌زاده نداشته است.

 

جالب آن که همان شب در استودیو شبکه ورزش در توکیو از گنج زاده خواسته شد حرف‌هایش درباره اهدای مدال به مردم خوزستان را (که به دلیل کیفیت بد ارتباطی درست پخش نشد) دوباره تکرار کند، اما اینترنشنال نه‌تنها حاضر به پخش این فیلم نشد، حتی بابت دروغ‌پردازی‌هایش از مخاطبان عذرخواهی نکرد.

 

لاپوشانی ضدایرانی ترین ورزشکار ایرانی

حمایت همه جانبه از سعید ملایی، جودوکار پناهنده ایرانی که تمام تلاش خود را برای نابودی جایگاه جودوی ایران درجهان به کار بست و لاپوشانی اقدامات ضدایرانی وی هم از دیگر برنامه‌های این رسانه‌ها بود. اینترنشنال در یکی از این اقدامات درحالی که سعید ملایی مدالش را به رژیم غاصب اسرائیل تقدیم کرده بود، با تیترهای دروغ سعی کرد تا وی را وطن‌دوست معرفی کنند.


اینترنشنال تلاش می‌کرد اقدام غیرانسانی سعید ملایی در تقدیم مدال به رژیم اشغالگر اسرائیل را تطهیر کند

 

اما فیلم زیر نشان می‌دهد که ملایی به وضوح اعلام کرده مدالش را به اسرائیلی‌ها تقدیم کرده است.

 

* وقتی نقاب از چهره ضدانقلاب می‌افتد

البته گاهی این بغض و کینه رسانه‌های ضدانقلاب علنی می‌شود و مانند این تیترهای BBC فارسی علناً خوشحالی آن‌ها از عدم موفقیت تیم های ورزشی ایران آشکار می‌شود.


رسانه‌های ضدانقلاب بارها خوشحالی‌شان را از عدم موفقیت ورزشکاران ایرانی ابراز کرده‌اند

 

رسانه‌هایی مانند اینترنشنال و BBC فارسی بارها ثابت کرده‌اند که نه تنها منافع ورزشکاران ایرانی بلکه منافع مردم ایران هم هیچ ارزشی برایشان ندارد و آن‌ها صرفا مجری سیاست‌های خصمانه ابلاغی توسط دربار انگلیس و خاندان سعودی هستند. واقعیتی که فرداد فرحزاد، سردبیر ایران اینترنشنال هم بارها به صراحت به آن اذعان داشته و گفته که «تنها برایش پول اهمیت دارد، نه منافع کشور».

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول