اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرفاوی:سطح فوتبال امارات پایین آمده/اسکوچیچ و عزیزی خادم نباید اجازه بدهند بازیکنان بیدار بمانند

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: سطح تیم فوتبال امارات به دلیل تغییر نسل پایین آمده و امیدواریم مقابل این تیم هم نتیجه خوبی کسب کنیم.

مرفاوی:سطح فوتبال امارات پایین آمده/اسکوچیچ و عزیزی خادم نباید اجازه بدهند بازیکنان بیدار بمانند

صمد مرفاوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: شرایط تیم ملی از لحاظ روانی به دلیل بردن دو بازی قبلی خوب است و از نظر فنی هم بازیکنان ما هماهنگ هستند‌.

وی افزود: دیدار با امارات شرایط خاص خودش را دارد. با وجود میهمان بودن تیم ملی می‌توانیم از حمایت ایرانی‌های زیادی که در دبی هستند، برخوردار شویم.در کل شرایط فنی و روحی تیم ملی خوب است و امیدوارم با آنالیز دقیق روی دیدارهای قبلی امارات، بتوانیم این بازی را هم با موفقیت تمام کنیم‌.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد نتایج نه چندان خوب امارات در دیدارهای قبلی و کسب فقط دو امتیاز برابر لبنان و سوریه، عنوان کرد: سطح فوتبال امارات نسبت به سال‌های قبل پایین‌تر آمده زیرا به دلیل تغییر نسل، آنها تیم جوانی دارند. فوتبال امارات برخلاف ایران سرشار از استعداد و بازیکنان خلاق نیست. آنها فقط از لحاظ امکانات خوب وضعیت بهتری نسبت به ما دارند اما در کل امارات  در خانه‌اش دنبال کسب نتیجه‌ای خوب است و قصد دارد از فرصت میزبانی خود استفاده کند.

مرفاوی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر تک تک بازیکنان ما خیلی بهتر از نفرات حریف هستند و امیدوارم در این مسابقه هم تیم ما هماهنگی لازم را داشته باشد تا با دست پر و کسب سه امتیاز از زمین خارج شود.

بازیکن اسبق تیم ملی درمورد تقابل دراگان اسکوچیچ در بازی مقابل امارات با فن مارویک هلندی که سابقه کسب عنوان نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ را با تیم ملی کشورش دارد، گفت: در فوتبال تنها رزومه برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. اینکه بگوییم چون فن مارویک با سابقه کسب نایب قهرمانی جهان در قیاس با اسکوچیچ که در سطح تیم‌های باشگاهی کار کرده و تجربه ملی کمی دارد، در بازی ایران و امارات وضعیت بهتری نسبت به سرمربی تیم ملی ما دارد، حرف درستی نیست.

وی افزود: موضوع مهم داشتن مجموعه ای باکیفیت و خوب است. سرمربی که تیم و بازیکنان خوبی در اختیار دارد، دستش برای پیاده کردن تاکتیک‌های مدنظر و تفکراتش در زمین بازتر است و این موضوع هم سبب موفقیتش می‌شود‌. یک سرمربی هر مقداری هم کار کشته و دارای روزمه باشد، بدون در اختیار داشتن ابزار لازم به مشکل می‌خورد. اکنون برگ برنده در اختیار اسکوچیچ است و وی به همین دلیل می‌تواند مقابل امارات شرایط خوبی برای فوتبال ما رقم بزند.

سرمربی اسبق تیم استقلال درخصوص دیدار بعدی تیم ملی برابر کره‌ جنوبی گفت: این تیم هم مانند ما شرایط فنی خوب و بازیکنان لژیونر شاخصی دارد. قطعا دیدار با کره جنوبی می‌‌تواند یک بازی تاکتیکی باشد. مشکل ما در این مسابقه محدودیت هواداران حاضر در ورزشگاه است و اگر می‌توانستیم از طرفداران بیشتری در ورزشگاه آزادی استفاده کنیم، قطعا شرایط بهتری داشتیم و می‌توانستیم مانند دیدارهای قبلی مان مقابل این تیم از حمایت آنها به خوبی استفاده کنیم.

مرفاوی افزود: البته الان باید به فکر بازی با امارات باشیم زیرا در صورت بردن این مسابقه سبک و تاکتیک تیم‌مان برای دیدار با کره جنوبی متفاوت می‌شود‌. امیدوارم پس از برتری مقابل امارات دیدار بعدی مان را هم با شرایطی بهتر و بازی منطقی‌تری ببریم.

وی در خصوص اینکه آیا موافق بیدار ماندن بازیکنان و اعضای تیم ملی تا ساعات ابتدایی بامداد برای مصاحبه با برنامه های تلویزیونی است یا خیر گفت: نکته اول این است که در آن ساعتِ شب نباید از ایران با اعضای تیم ملی تماس می‌گرفتند و در ادامه هم نباید بازیکنان، سرمربی و رئیس فدراسیون ما قبول می‌کردند در این شرایط حساس برای مصاحبه کردن بیدار بمانند.این تصمیمی بود که سرمربی تیم ملی گرفت اما هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که چنین تماس‌هایی با تیم گرفته شود. 

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: متاسفانه همه چیز در فوتبال ما با دنیا متفاوت است. درباره این موضوع هم فقط می‌توانم همین را بگویم و نمی‌توانم مطلب دیگری را بگویم. انتظار می‌رفت مسئولان تیم قبل از بازی حساس با امارات تمرکز و آرامش لازم را برای بازیکنان فراهم کنند تا کل فکر آنها معطوف به بازی باشد‌ نه اینکه همه تا آن ساعت بیدار بمانند. کاروان تیم ملی به دلیل به دست آوردن تمرکز چهار روز زودتر به امارات رفت، به همین دلیل نباید با چنین اقداماتی این تمرکز را به هم زد و درباره مسائل مختلف تا پاسی از شب از بازیکن تیم مصاحبه گرفت. 

انتهای پیام /


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول