اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مریدی‌زاده: استاندار جدید با روحیه جوانی موجب رشد نخبگان هرمزگان شود/ بازخوانی کارنامه فلاکت استان چراغ راه آینده است

فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان گفت: اولویت استاندار جدید آن است که با کادرسازی و بهره گیری از نخبگان جوان و انقلابی استان در سطوح مختلف مدیریتی، انحصار مدیریتی و حلقه های محفلی و گعده های خصوصی شکسته شود.

مریدی‌زاده: استاندار جدید با روحیه جوانی موجب رشد نخبگان هرمزگان شود/ بازخوانی کارنامه فلاکت استان چراغ راه آینده است

حسن مریدی زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: انتخابات 28 خردادماه 1400 نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید چرا که به رغم همه فشارهای خارجی و مشکلات داخلی خصوصا مسایل مرتبط با معیشت و زندگی مردم، جبهه نیروهای انقلاب با ارائه برنامه های مدون با استقبال مردم که امید به بهبود وضعیت موجود کشور دارند مواجه شد و انتخاب آیت الله رییسی امید تازه مردم برای رفع مشکلات کشور است.

وی افزود: توجه به خواست و انتظارات جامعه، کارنامه درخشان دوره تصدی قوه قضاییه خصوصا در مبارزه با فساد و حل مشکلات و موانع تولید، روحیه و منش انقلابی و جهادی، صداقت و مردمی بودن، تبعیت از امر ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای)مدظله العالی(، ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری، شفافیت و پاکدستی و ... مجموعه ارزشهای والایی است که جامعه از کارگزاران نظام اسلامی خصوصا در گام دوم انقلاب انتظار دارد.

به گفته این فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان، با استقرار و شروع فعالیت دولت مجموعه انباشته شده ای از مطالبات مردمی در استانهای مختلف بوجود آمده است و انتظار می رود دولت با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت حل مشکلات و توجه به مطالبات جامعه گام بردارد.

مریدی زاده خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بعنوان پایتخت اقتصادی و دروازه طلایی کشور با درجه اهمیت ملی، منطقه ای و بین المللی برغم همه قابلیتها و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل همواره مورد بی عدالتی در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشت و سلامت، اشتغال، محیط زیست، اقتصادی، فرهنگی و خصوصا سرمایه های اجتماعی و... قرار گرفته است و بحق مردم این استان خواستار بکارگیری نیروهای توانمند استان در سطوح محلی و ملی می باشند.

وی اضافه کرد: نکته دردناک در استان هرمزگان بالاترین نرخ فلاکت و رتبه سی و یکم کشور بنا به آمار رسمی است که ماحصل کارنامه دستگاههای اجرایی، نمایندگان و نهادهای نظارتی موجود تا کنون می باشد که در تناقض با ظرفیتهای متعدد استان است. البته نمی توان زحمات و تلاشهای انجام شده را نادیده گرفت.

رییس ستاد محسن رضایی در انتخابات 1400 در هرمزگان، عدم اجماع مجمع نمایندگان و نمایندگان ادوار، رجال و فعالان سیاسی و اجتماعی استان از یکسو و نبود وزنه های قابل اطمینان برای پیگیری مطالبات استان در مرکز و مهمتر از همه محافل و گعده هایی که بیشتر زمینه ساز تخریب هستند و با طرح مطالبات خصوصی و کاذب بر آن بوده که منافع خود و نزدیکانشان را با امتیاز گیریهای متعدد دنبال نمایند از دیگر سو باعث تنزل جایگاه استان در نگاه حاکمیتی عنوان کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با درایت حکیمانه و با صراحت نمایندگان را از مداخله در انتصاب کارگزاران دولت منع نمودند. انتظار می رود نمایندگان محترم فرمایشات معظم له را نصب العین قرار دهند و به وظیفه قانونگذاری و نظارتی خود عمل کنند.

مریدی زاده خاطرنشان کرد: نگاه دولت جوان انقلابی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از نیروهای جوان مومن و انقلابی دارای روحیه جهادی باعث قرارگرفتن یک جوان در راس بالاترین دستگاه اجرایی استان هرمزگان گردید.

وی گفت: امید است استاندار جدید با کادرسازی و بهره گیری از نخبگان جوان و انقلابی استان در سطوح مختلف مدیریتی، انحصار مدیریتی و حلقه‌های محفلی و گعده های خصوصی را شکسته شود تا زمینه خروج از وضع فلاکت موجود و رشد و پیشرفت استان و تحقق عدالت اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، حقوقی و ... فراهم شود.

این فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان، شفافیت، ارزیابی عملکردها، رسیدگی حقوقی و قانونی به عملکرد مسببان وضع موجود و راستی آزمایی عملکرد دستگاههای اجرایی و نظارتی از یکسو و ایجاد اتاق منافع هرمزگان در استان و مرکز با حضور جوانان متعهد و انقلابی به منظور آسیب شناسی شرایط موجود را از عمده‌ترین اولویت‌های استاندار جدید برشمرد و گفت: بازخوانی کارنامه فلاکت استان بعنوان چراغ راه آینده می تواند گامهای مفید و موثر برای ارتقای شاخصهای پیشرفت استان و رفع تنگناهای زندگی مردم باشد.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول