اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در «نورسلطان»

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد.

آغاز نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در «نورسلطان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در پایتخت قزاقستان آغاز شد.

در این نشست که دو روز ادامه می‌یابد، نمایندگان مراکز و نهادهای بین المللی دینی کشورهای مختلف مانند، روسیه، انگلستان، واتیکان، مصر، عربستان، جمهوری اسلامی ایران و غیره شرکت می‌کنند.

اعضا دبیرخانه مذکور نمایندگان نهادهای مذهبی و دینی جهانی اسلام، مسیحیت، یهودیت، بودایسم، تایویسم، شینتوئیسم، هندوئیسم و سازمان‌های بین المللی هستند که ریاست آن را «مولان اشیمبایف» رئیس سنای قزاقستان بر عهده دارد.

شورای دینی این کنگره هر 3 سال یکبار در قزاقستان برگزار می‌شود و هدف اصلی آن توسعه صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان در جهان است.

دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، نهاد کاری این کنگره است که در مورد ایجاد آن در جریان اولین نشست کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در 23-24 سپتامبر 2003  تصمیم گیری شده است.

اجلاس این دبیرخانه هر سال یک بار و در جریان آن موضوعاتی مانند اجرای تصمیمات کنگره ادیان جهانی و سنتی، آمادگی برای اجلاس‌های کنگره، هماهنگی موضوعات اصلی، دستور کار جهانی، مقررات کار، پیش نویس اسناد نهایی کنگره (اعلامیه‌ها، تجدید نظرها)، هماهنگی تعامل با ساختارهای بین المللی در موضوعات گفت و گوی بین ادیان و بین تمدن‌ها، بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول