اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

بیانیه نفتی‌ها در حمایت از اقدامات وزیر نفت/ سه ویژگی یاران اوجی که باعث امیدواری بدنه صنعت نفت شد

جمع کثیری از جوانان متخصص و صنعتگران صنعت نفت کشور با انتشار بیانیه‌ای از تغییر رویه وزارت نفت دولت سیزدهم از سیاسی‌کاری به پیشبرد کارها بر مبنای نگاه کارشناسی از جواد اوجی تشکر کرده و خواهان تداوم این روند شدند.

بیانیه نفتی‌ها در حمایت از اقدامات وزیر نفت/ سه ویژگی یاران اوجی که باعث امیدواری بدنه صنعت نفت شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمع کثیری از جوانان متخصص و صنعتگران صنعت نفت کشور با انتشار بیانیه‌ای از تغییر رویه وزارت نفت دولت سیزدهم از سیاسی‌کاری به پیشبرد کارها بر مبنای نگاه کارشناسی از جواد اوجی تشکر کرده و خواهان تداوم این روند مبنی بر استفاده از ظرفیت کارشناسان نفت، نیروهای جوان، کارآمد و متخصص و فسادستیز نفتی در صنعت نفت کشور شدند.

در این بیانیه آمده است:

«ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در دهه آخر ماه صفر، در این ایام همگام با انتخاب دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی، در صنعت راهبردی نفت نیز شاهد وزش نسیم امیدآفرین حاکمیت عقلایی، شایسته‌گزینی و جوانگرایی هستیم. این تحول اساسی لبیک به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی» در اولین دیدار با اعضای محترم هیات دولت سیزدهم مبنی بر «جوان سازی دولت» می باشد.

تغییری نویدبخش و برآمده از خرد و تفکر انقلابی که به لطف حضرت حق با مدیریت اصولی فرهیخته‌ای مؤمن، متخصص و دلسوز، جناب آقای مهندس جواد اوجی شکل گرفته و تداعی‌گر دوران وزارت شهید محمد جواد تندگویان می‌باشد. خانواده بزرگ صنعت نفت خدا را بر این نعمت شاکر است که مدیری از درون این صنعت، مسئولیت راهبری این وزارتخانه کلیدی را برعهده گرفته است.

خدمت بی‌منت، مستمر و صادقانه همراه با انتصابات شایسته، بکارگیری نیروهای جوان، کارآمد، بدون تأثیرپذیری از جریان‌های قدرت و احزاب سیاسی و تنها مبتنی بر مصالح وزارت نفت، در راستای منافع ملی و منطبق با آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی، موجی از اعتماد و رضایت خاطر را در میان کارکنان خدوم صنعت نفت پدید آورده است.

از این رو فرصت را مغتنم شمرده و مراتب قدردانی و سپاس خویش را از اقدامات تحول آفرین وزیر محترم نفت ابراز داشته و اعلام می‌داریم که پشتیبان همه جانبه ایشان در اتخاذ چنین تصمیمات اصولی و قاطعانه هستیم همچنین از وزیر انقلابی تقاضا داریم که این رویکرد را تقویت و در شرکت‌های اصلی، فرعی و تمامی بخش‌های تابعه صنعت نفت ساری و جاری نموده و در مسیر رشد و تعالی این صنعت دچار تزلزل نشوند. ما صنعتگران نفت مطمئنیم که وزیر انقلابی نفت در این مسیر خطیر، هرگز تسلیم سهم‌خواهی اشخاص و گروه‌ها نشده و نیک بدانند که حمایت قاطعانه تمامی کارکنان هشیار و فداکار صنعت نفت به عنوان یک پشتوانه اجتماعی استوار همراه ایشان است.

امیدواریم با اتحاد و همبستگی میان متخصصان، کارکنان و دلسوزان واقعی صنعت نفت و پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و سهم‌خواهی بتوانیم به سرعت و به سلامت از این شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه گذر کنیم و بار دیگر شاهد شکوفایی اقتصاد و تحقق عدالت در کشور عزیزمان باشیم».

*سه ویژگی انتصابات اوجی باعث امیدواری بدنه صنعت نفت به تحول شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به طور کلی با نگاه به انتصابات اخیر جواد اوجی وزیر نفت می‌توان به سه ویژگی اصلی اوجی و تیم مدیریتی جدیدش پی برد که باعث شده است بدنه متخصص صنعت نفت نسبت به اصلاح امور در این صنعت و شکوفایی و توسعه آن امیدوار باشند.

ویژگی اول درباره سوابق تحصیلی وزیر نفت و مدیران منصوبش است. در این بین آنچه به چشم می‌آید این است که نه تنها تمامی مدیران اوجی و خود او از بدنه صنعت نفت و به اصطلاح «نفتی» هستند بلکه اکثر آنها فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت می‌باشند و همانند دوران بیژن زنگنه قرار نیست افراد از اداره شیلات، آب و فاضلاب، امور عشایری، وزارت نیرو و نمایندگان مجلس وارد سمت‌های مدیریتی-تخصصی در وزارت نفت شوند. تغییر رویکرد وزارت نفت از سیاسی‌بازی به کار کارشناسی نیز ناشی از کوچ افراد سیاسی از این وزارتخانه و سپردن کار به افراد فنی و کارشناسی صنعت نفت است.

ویژگی دوم ناظر به جوان‌گرایی در ترکیب مدیران نفتی است. در واقع انتصابات اخیر اوجی نشان داد که تیم او شامل دو گروه از نفتی‌ها است: 1- مدیران سابق و اسبق وزارت نفت که در دولت دهم مسئولیت داشته و تجربه و تخصص کافی برای اداره امور را دارند. 2- کارشناسان و متخصصان جوانی که به پشتوانه کارنامه و رزومه کارشناسی خود در سمت‌های وزارت نفت منصوب شده‌اند. این ترکیب «تجربه» و «ابتکار جوانی» علاوه بر اینکه باعث پیشبرد کارها می‌شود در صورت تداوم می‌تواند نسل بعدی مدیریتی صنعت نفت کشور را نیز تضمین کند.

ویژگی سوم ناظر به انجام کار تیمی در وزارت نفت است. با توجه به شناخت فعلی از جواد اوجی به نظر می‌رسد انتخاب مدیران متخصص و انتصاب آنها در جای درست خود با هدف انجام یک کار تیمی هماهنگ انجام می‌شود. به بیان دیگر ظاهرا قرار نیست که همانند دوران زنگنه تمامی تصمیمات در وزارت نفت علیرغم مخالفت کارشناسان با خودرایی و استبداد یک نفر پیش برود. لذا مجموع این سه دلیل باعث شده است که بدنه فنی صنعت نفت نسبت به تحول در این صنعت در دولت سیزدهم امیدوار شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول