اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه درخصوص عواقب سنگین تنش‌زایی دیپلماتیک آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پیشنهاد سناتورهای آمریکایی جهت کاهش سیصد دیپلمات روس در آمریکا، درخصوص عواقب سنگین این اقدام هشدار داد.

هشدار روسیه درخصوص عواقب سنگین تنش‌زایی دیپلماتیک آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه روز چهارشنبه درخصوص تداوم تنش‌زایی دیپلماتیک واشنگتن علیه مسکو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، اقدام آمریکا برای اخراج سیصد دیپلمات روس از این کشور، به تعطیلی دفاتر دیپلماتیک و سفارت آمریکا در روسیه منجر خواهد شد.

روز گذشته (سه‌شنبه) شماری از سناتورهای هردو حزب آمریکا از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور درخواست کردند درصورتی که روسیه تعداد روادید بیشتری برای نمایندگان واشنگتن در این کشور صادر نکند، سیصد دیپلمات روس از آمریکا اخراج شوند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنشی هشدار داد: «کسانی که چنین اقداماتی را پیشنهاد می‌کنند، ظاهراً به‌دنبال اعمال فشار برای بسته شدن موسسات خارجی آمریکا در روسیه هستند».

این وزارتخانه در ادامه متذکر شد: «آن‌ها باید درک کنند که مقصر چنین اتفاقی، خود آنان خواهند بود».

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، از آنجا که روسیه چنین تعدادی از دیپلمات‌ها را در واشنگتن ندارد، احتمالاً پیشنهاد مطرح شده در مجلس سنای آمریکا شامل کارکنان مأموریت دیپلماتیک روسیه در مقر سازمان ملل نیز خواهد بود.

تنش‌های دیپلماتیک میان روسیه و کشورهای غربی پس از آن شدت گرفت که جمهوری چک، فروردین امسال روسیه را به دست داشتن در انفجار دو انبار مهمات در این کشور متهم کرد.

به دنبال اتهام زنی دولت جمهوری چک به روسیه درباره دو انفجار در انبار مهماتی وربتیس در سال ۲۰۱۴ که دو کشته بر جا گذاشت، این دولت از تصمیم خود برای اخراج ۱۸ دیپلمات روس خبر داد.

روسیه اقدام این کشور در اخراج ۱۸ دیپلمات خود را با اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک پاسخ داد و آمریکا را به دست داشتن در این اتهام زنی جمهوری چک و گردانندگی اقدام ضد روسی متهم کرد.

طی ماه‌های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند که با پاسخ متقابل مسکو همراه شد.

دولت روسیه در اقدامی متقابل دستور داد، سفارت آمریکا حق به کار گماشتن شهروندان روس را نداشته و باید کارکنان کنسولی خود را ۷۵ درصد کاهش داده و بسیاری از فعالیت‌های خود را متوقف کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول