اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرمانده انتظامی قشم: هوشمندسازی پلیس از اهداف اصلی نیروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی قشم گفت: با توجه به پیشرفت جامعه در مسیر تکنولوژی و فناوری‌های نوین، پلیس با روش‌های سنتی و قدیمی، یارا و توانایی مقابله با مجرمین را نخواهد داشت از این رو باید استفاده از روش‌های به روز رسانی شده است.

فرمانده انتظامی قشم: هوشمندسازی پلیس از اهداف اصلی نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سرهنگ مجتبی راست خدیو در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا  افزود: در سال جدید شعار پلیس هوشمند، پلیس دانش محور در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه اقدامات مفید و موثری در این راستا انجام شده است و دسترسی کامل به پلیس هوشمند تا پایان سال عملی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از مزایای پلیس هوشمند می‌توان به دوربین‌های راهنمایی و رانندگی که به صورت هوشمند ثبت تخلف می‌کنند، ارسال آنی پیامک تخلف برای شهروندانی که مرتکب تخلف می‌شوند و همچنین مراکز پلیس +۱۰ اشاره کرد که در سنوات گذشته هم این مراکز و سامانه‌های مرتبط با کارهای پلیسی کمک بسزایی در پیگیری اموری نظیر گذرنامه و گواهینامه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم بیان داشت: پلیس راهور بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ نوع خدمت به جامعه ارائه می‌دهد که ۵۱ درصد هوشمندی تجهیزات پلیسی سهم پلیس راهور است تا کلیه رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده بتوانند از این مزایا بهره مند شوند و همچنین  صرفه جویی لازم در زمینه برق و سایر هزینه ‌ها به عمل آید.

راست خدیو ادامه داد: در طرح هوشمندسازی پلیس بنا شده تا کروکی‌‌های صحنه تصادف به صورت الکترونیکی طراحی و ارسال شود چرا که با انجام این کار در بحث وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

سرهنگ راست خدیو یادآور شد: یکی از دستاوردهای هوشمند سازی پلیس، به کار گیری اپلیکیشن "پلیس من" است که در سهولت و تسریع امور نقش بسزایی دارد.

وی از مزایای این اپلیکیشن سخت گفت و افزود: از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به نشان دادن جایگاه و مسیرهای تمامی پلیس‌ها و کلانتری‌ها، مشاهده اطلاعات و فعال یا غیرفعال بودن پلاک خودروی خود در زمان خرید و فروش، ثبت سرقت خودرو و موتور، مشاهده و پرداخت خلافی وسایل نقلیه، رویت تصویر ثبت شده در هنگام تخلف، صدور کارت و سند خودرو، پیگیری گذرنامه، گواهینامه و مطلع شدن از ممنوع‌الخروجی اشاره کرد.

سرهنگ راست خدیو اظهار داشت: در حوزه انتظامی نیز این اپلیکیشن امکانات موثری را برای همکاران نیروی انتظامی فراهم آورده است که این امکانات شامل دستیابی سریع به جعرافیا، محل و ساعت ارتکاب به جرم، اتصال GPS یا موقعیت یاب به سامانه‌های گشت زنی پلیس و اطلاع از مکان و زمان گشت زنی آن‌ها در حوزه هدف و استفاده از دوربین البسه مامورین به صورت آفلاین و آنلاین می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاطر نشان کرد: آخرین مورد در بحث هوشمند سازی پلیس سامانه نما است که در این سامانه اموال مسروقه‌ی مکشوفه در فضای مجازی نمایش داده می‌شود، یعنی پلیس پس از دستگیری سارق و کشف اموال مسروقه‌ای که مربوط به سال‌های گذشته است عکس آن را در سامانه نما بارگذاری می‌کند و مردم با مراجعه به این سامانه و شناسایی اموال مسروقه خود باید به کلانتری مراجعه کرده و نسبت به دریافت و انسداد اموال خود اقدام کنند.

سرهنگ مجتبی راست خدیو در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا برنامه‌های نیروی انتظامی به مناسبت این هفته را بازگو و عنوان کرد: برنامه‌های هفته ناجا با نمایش اقتدار در محوطه ستاد فرماندهی و تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، کارکنان و کادر نیروی انتظامی، پلیس‌های افتخاری، کارکنان بازنشسته ناجا آغاز خواهد شد، این برنامه‌ها اهدای خون نیروهای انتظامی، ساحل نوردی در پارک زیتون، کمک به نیازمندان شهرستان، برگزاری رزمایش سیکلت سواران در سطح شهر قشم و ملاقات و گفت و گو با مردم ادامه خواهد یافت و در نهایت با ارائه گزارش انتظامی یک ساله در روز جمعه به پایان خواهد رسید.

وی در پایان خواستار همکاری مسئولین مربوطه در حل معضل تاریکی شهری و همچنین ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر شد و گفت: در راستای جمع آوری معتادین متجاهر آمادگی لازم برای همکاری با مسئولین بهزیستی و شهرداری را داریم تا چهره شهر زیباتر شود و امنیت شهرستان در جلوگیری از سرقت‌های خرد تامین شود و در این زمینه اگر سهمیه کمپ‌ها در اختیار پلیس قرار گیرد ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت تمامی معتادان متجاهر سطح شهرستان جمع آوری خواهند شد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول