اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشکیل ۲ کارگروه ساماندهی دستفروشان و حمایت از کارگران در شورای رشت

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با پیشنهاد رئیس شورای شهر رشت، تشکیل دو کارگروه ساماندهی دستفروشان و حمایت از کارگران تحت نظارت کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون عمران شورای رشت مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

تشکیل ۲ کارگروه ساماندهی دستفروشان و حمایت از کارگران در شورای رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با آرزوی قبولی عزاداری‌های مردم رشت در ماه‌های محرم و صفر بالاخص ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امیدواریم در تمامی امور زندگی با الگوپذیری از ائمه معصوم (ع) در مسیر حق و راستی گام برداریم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به پیش رو بودن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: حضور سبزپوشان نیروی انتظامی تضمین کننده امنیت و آرامش خاطر شهروندان است. 

سرعت بخشیدن به هرس و رفع خطر از درختان پوسیده در رشت
وی با ابراز تاسف از سقوط درخت بر روی خودروی یکی از شهروندان افزود: متاسفانه در هفته گذشته از خبر سقوط درخت بر روی یک خودرو که منجر به مصدومیت یکی از شهروندان شد مطلع شدیم و پیش از این در این باره تذکرات لازم را داده بودیم و انتظار داریم با سرعت بخشیدن به هرس و رفع خطر از درختان پوسیده و کهنسال از بروز هر گونه مشکل برای شهروندان جلوگیری شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به نیروهای خدماتی شاغل در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند وقتی است که اخبار خوبی نسبت به عملکرد برخی از شرکت‌های پیمانکار که نیروهای خدماتی را تحت پوشش دارند به گوش نمی‌رسد و گویا پرداختی‌های حقوق به این کارگران شریف متفاوت است و بنا به دلایلی شاهد کاهش حقوق و مزایا، اضافه کاری‌ها و غیره این کارگران هستیم. 

کارگرنیا با تاکید بر اینکه حفظ کرامت همه انسان‌ها واجب است، تصریح کرد: اخباری مبنی بر برخورد نامناسب با تعدادی از کارگران شریف شرکتی شهرداری رشت توسط برخی از شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با شهرداری رشت به گوش می‌رسد که این موضوع را از طریق سرپرست و بازرسی شهرداری پیگیری کردم و یقینا برخورد و تنبیهات قانونی با شرکت پیمانکاری خاطی لحاظ می‌شود و از این بابت لازم می‌دانم کارگروهی را تحت عنوان کارگروه حمایت از کارگران با نظارت کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تشکیل دهیم. 

وی با اشاره به وضعیت بازار رشت بیان کرد: متاسفانه بازار رشت با مشکلاتی مواجه است و باید امنیت نیروهای سد معبر شهرداری رشت مورد توجه باشد و در دوران شورای چهارم با تمهیدات انجام شده، دستفروشان به خوبی ساماندهی شده بودند و مشکلات کنترل شده بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تشکیل کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت در دوران فعالیت شورای چهارم رشت اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ساماندهی دستفروشان تحت نظارت کمیسیون عمران شورای رشت امیدواریم مشکلات دستفروشی در رشت ساماندهی و برطرف شود. 

تفرقه‌افکنان جایی در شورای ششم رشت ندارند
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب سید امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: این انتخاب بر اساس شرایط حاکم و با بررسی و شناخت از تمامی افراد کاندیدای جایگاه تصدی شهرداری رشت انجام شد. 

مجید عزیزی با بیان اینکه از پیش مطلع بودیم که با انتخاب علوی برای این جایگاه باید هزینه‌هایی بپردازیم، افزود: متاسفانه پس از انتخاب علوی برای تصدی جایگاه شهردار رشت، برخی با آگاهی و یا ناآگاهی با تشویش اذهان عمومی به دنبال ایجاد تفرقه و توهین به شورا هستند و به جای نقد دلسوزانه، فقط در تلاشند تا زمان بیشتری را برای حضور خودشان در فضای سیاسی استان فراهم کنند. 

وی با تاکید بر اینکه تفرقه اندازان بدانند که در میان اعضای شورای ششم رشت جایگاهی ندارند، بیان کرد: نقد باید به دور از حب و بغض باشد و تفرقه افکنان باید بدانند شورای ششم رشت مستقل و انقلابی است. 

عزیزی با بیان اینکه برخی از افراد باید بدانند که انقلابی‌گری فقط حول محور بودن آنان نیست، افزود: این مدیران که مدعی انقلابی‌گری هستند نباید با طرح مباحث غیر منصفانه، موجب دور شدن جوانان انقلابی شوند. 

انتقاد از برخورد توهین‌آمیز با نیروهای شرکتی شهرداری رشت توسط برخی از شرکت‌های پیمانکار غیر بومی
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای کشور است، اظهار کرد: از ریاست شورای رشت تقاضا داریم نشستی با حضور رئیس اصناف گیلان پیرامون صدور مجوز برخی از فعالیت‌ها برگزار شود و پیش از این نیز درباره صدور هر گونه پروانه فعالیت باید با شهرداری رشت نیز رایزنی انجام می‌شد. 

مهدی نوری هریس با تاکید به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی افزود: با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی یقینا حق قانونی آنان پرداخت می‌شود و متاسفانه در مواردی شاهد برخورد بسیار نامناسب با نیروهای شرکتی شهرداری رشت توسط برخی از شرکت‌های پیمانکاری هستیم که اصالت غیرگیلانی دارند و این درشان اعضای شورای شهر رشت نیست که به نیروهای شهرداری این شهر توسط برخی از افراد توهین شود. 

وی به برگزاری نشستی با فرمانده نیروی انتظامی گیلان اشاره کرد و گفت: کمتر از یک ماه قبل در یک درگیری ما بین یک راننده و یکی از نیروهای بازرسی شهرداری رشت، نیروی بازرسی به شدت آسیب دید و از ریاست شورا تقاضا دارم با برگزاری دیداری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با فرمانده انتظامی گیلان، زمینه‌های همکاری و همراهی بیشتر آنان با نیروهای شهرداری رشت در بخش‌هایی همچون بازرسی و غیره بررسی و فراهم شود. 

در این جلسه اعضای شورای شهر رشت با لایحه صدور مجوز تمدید قرار داد اجاره دکل‌های BTS موجود در ۳۰ نقطه رشت موافقت کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول