اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آکسیوس: دولت بایدن درباره شهرک‌سازی‌ها به کابینه تل‌آویو فشار می‌آورد

مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در مصاحبه با یک پایگاه خبری گفتند که کاخ سفید در حال فشار آوردن به کابینه تل‌آویو است تا نسبت به شهرک‌سازی در کرانه باختری، خویشتن‌داری کند.

آکسیوس: دولت بایدن درباره شهرک‌سازی‌ها به کابینه تل‌آویو فشار می‌آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی مدعی است که دولت این کشور به ریاست «جو بایدن» در حال اعمال فشار مخفیانه به رژیم صهیونیستی درخصوص شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان است.

پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیستی و آمریکایی نوشت: «دولت بایدن به طور محرمانه به کابینه اسرائیل فشار می‌آورد تا قبل از تصمیم‌گیری مهم در مورد شهرک‌سازی در کرانه باختری، خویشتن‌داری و محدودیت به خرج دهد».

نگارنده این خبر که خود از خبرنگاران صهیونیست مستقر در تل‌آویو است، اهمیت این موضوع را اینگونه توضیح داد: «هر دو طرف می‌خواهند از نمایان شدن این امر به عنوان یک تنش بین بایدن، که شهرک‌ها را تهدیدی برای راهکار دو دولتی می‌داند، و نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل، که یک حزب طرفدار شهرک‌نشینان را هدایت می‌کند، جلوگیری کنند».

در ادامه این مطلب آمده است: «بایدن در نشست ۲۷ آگوست با بنت در کاخ سفید به او گفت که انتظار دارد اسرائیل در مورد شهرک‌سازی‌ها خویشت‌نداری نشان دهد و بنت پاسخ داد که اسرائیل تنها بر اساس نیازهای ناشی از "رشد طبیعی" به ساخت‌وساز ادامه می‌دهد».

بنت قبل از سفر به واشنگتن قصد داشت یک گام بزرگ در زمینه شهرک سازی بردارد و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و حدود هزار واحد مسکونی جدید در روستاهای فلسطینی را تصویب کند.

یک مقام ارشد صهیونیست در این‌باره به آکسیوس گفت: «در حال حاضر حساسیت زیادی در مورد شهرک‌سازی‌ها با آمریکایی ها وجود دارد. به همین دلیل است که تصویب برنامه ریزی جدید، و ساخت و ساز در شهرک‌ها فعلا متوقف شده است».

یک مقام ارشد آمریکایی نیز در مصاحبه با این وبگاه توضیح داد که دولت بایدن از زمان دیدار بین بنت و رئیس جمهور، به صورت هفتگی با تل‌آویو در مورد شهرک سازی در تعامل و گفت‌وگو بوده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از اظهارنظر در مورد مکالمات خصوصی بایدن و بنت خودداری کرد اما بار دیگر خواستار آن شد که «همه طرف‌ها از اقدامات یکجانبه که باعث تشدید تنش می‌شود و تلاش‌ها را برای پیشبرد راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند، خودداری کنند».

آکسیوس همچنین نوشت که دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز از اظهار نظر درباره این مسئله اجتناب کرد.

پیش از این بنت در جلسه‌ای که با شهرک‌نشینان بعد از بازگشت از آمریکا داشت، گفت در دیدار با بایدن در سه موضوع به او «نه» گفته که توقف شهرک‌سازی‌ها یکی از آنها بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول