اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد + فیلم

پس از ورود وزیر امور خارجه ایران به بیروت، منابع لبنانی خبر دادند که حسین امیرعبداللهیان با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرده است.

وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی صبح امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «النشره»، این دیدار هم‌اکنون در کاخ «بعبدا»  در حال برگزاری است.

 

 

پایگاه خبری شبکه «ال بی سی آی» لبنان گزارش داد که میشل عون در این دیدار خطاب به وزیر خارجه لبنان گفته است: «لبنان از تلاش‌هایی که برای تقویت همگرایی میان کشورهای منطقه صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند».

طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ایران نیز به میشل عون گفته است که ایران همواره در کنار لبنان خواهد ایستاد.

منابع لبنانی، بامداد امروز (پنجشنبه)، از ورود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه بیروت خبر دادند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از خارج‌شدن از هواپیما گفت: «من تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت تشکیل دولت جدید به مردم لبنان عرض می‌کنم».

وی با تاکید بر تداوم حمایت تهران از بیروت، توضیح داد:‌ «جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از کمک و حمایت از لبنان، در صورت درخواست هرگونه کمک، دریغ نخواهد کرد. ما کاملاً اطمینان داریم که لبنان قادر خواهد بود بر همه سختی‌هایی که در حال تجربه است، غلبه کند؛ همانطور که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند».

به نوشته المنار، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، با «نبیه بری» رئیس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه این کشور دیدار می‌کند.

وی پیش از این به مسکو رفته و با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرده بود.  وزیر خارجه ایران در نشست خبری با همتای روس خود درباره بازگشت به مذاکرات وین گفته بود: «با لاوروف در این زمینه مشورت داشتیم و تأکید کردم بعد از پایان جمع بندی‌ها ما به زودی گفت‌‌وگوها را از سر خواهیم گرفت».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول