اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

میشل عون: مردم و مسئولان لبنان، ایران را دوست خود می‌دانند

رئیس جمهور لبنان در دیدار امیرعبداللهیان با بیان این‌که مردم و مسئولان لبنان، جمهوری اسلامی ایران را دوست خود می‌دانند، گفت‌وگوها بین ایران و عربستان سعودی را مهم برشمرد.

میشل عون: مردم و مسئولان لبنان، ایران را دوست خود می‌دانند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش در بیروت پایتخت لبنان به سر می‌برد، صبح امروز (پنجشنبه) ۱۵ مهر ماه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و درباره موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کرد.

*  حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، امیرعبداللهیان تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت ایران برای حمایت همه جانبه از لبنان را اعلام کرد.

‌ رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار اظهار داشت: در لبنان چه مردم و چه مسئولان، ایران را دوست خود می‌دانند و ما همواره حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می‌کنیم.

میشل عون گفت‌وگوها بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات خوب بین جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.

* برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان شب گذشته در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند.

وی افزود: اطمینان داریم که مردم لبنان همانند گذشته از این مرحله سخت نیز با پیروزی عبور خواهند کرد.

امیرعبداللهیان پیش از بیروت نیز به مسکو سفر کرد. وزیر امور خارجه پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفت و از آنجا برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد. وی همچنین در سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وی را همراهی کرد و در اواخر شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول