اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

اعتراف دیرهنگام ظریف درباره برجام عذر بدتر از گناه است/تیم مذاکره کننده سابق باید پاسخگو باشند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: صحبت‌هایی که اکنون آقای ظریف عنوان می‌کند، رافع مسئولیت ایشان نبوده و عذر بدتر از گناه است.

اعتراف دیرهنگام ظریف درباره برجام عذر بدتر از گناه است/تیم مذاکره کننده سابق باید پاسخگو باشند

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره اعتراف محمد جواد ظریف وزیر اسبق امور خارجه کشورمان به عدم مطالعه متن برجام و بی اطلاعی از واژه تعلیق در آن، اظهار داشت: صحبت‌هایی که اکنون آقای ظریف عنوان می‌کند، رافع مسئولیت ایشان نبوده و عذر بدتر از گناه است. 

وی افزود: یک ملتی به آقای ظریف اعتماد کرده و ریش و قیچی را به دست ایشان داده تا از منافع یک کشور دفاع کند بنابراین چطور ممکن است ایشان بر سر متنی توافق کند که اطلاعی از محتوای آن به ویژه کلمات حساسی که در آن درج شده، نداشته باشد؟ در حالی که مجلس بارها این موضوع را در جلسات مطرح و آقای ظریف انکار کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: من به خاطر دارم که در جلسه ای که با حضور آقای عراقچی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود سوال پرسیدم که مدل اقتصادی برجام چیست و آقای عراقچی اظهار بی اطلاعی می کرد که مدلی ندارد و تاکید من این بود که اگر برجام نتواند در حوزه اقتصادی منافع ایران را تامین کند پس تعهدات ما برای چیست.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه استراتژی آمریکا درخصوص ایران نفت در برابر غذا بود، گفت: آمریکا البته این استراتژی را در مورد عراق هم پیاده کرده بود چراکه همان سناتورهایی که علیه صدام قطعنامه می نوشتند امروز برای ایران تحریم وضع می‌کنند.

وی می‌گوید:‌ وقتی مسئول ارشد مذاکره کننده ما در این حد اطلاع ندارد چه توقعی است که مردم، مسئولان و رهبری به اینها اعتماد داشته باشد؟ ما خوشحال بودیم که گرچه به آمریکا اعتماد نداریم اما به تیم مذاکره‌کنندگان‌مان اعتماد داریم.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: اینکه اکنون این مباحث مطرح می‌شود به دلیل این است که تیم مذاکره کننده جدید متن برجام را مجدداً بازبینی و موشکافانه بررسی می‌کند و این آقایانی که متن نخوانده را امضا کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول